Tijd om even na te denken over drie stellingen.

Er is niets tegen vakantie vieren in het rampgebied, als de getroffen gebieden daar zelf om vragen

Nou zeg, als je midden in een rampgebied gaat zitten om lekker te luieren ben je niet goed snik.
"Die landen leven van toerisme, dus als je niet gaat is de ramp nog groter" hoor je vaak als argument.
Maar als je zulke argumenten gaat toepassen mag kinderhandel en kinderporno ook.
Want iedereen weet dat dat daar plaatsvindt, maar ja, dan kan je nergens meer naar toe.
(Dit is eens een keer geen mening, meer een overpeinzing)

De Nederlandse troepen moeten in Irak blijven

We hadden daar nooit soldaten naar toe moeten sturen.
Ten eerste werd het niet goedgekeurd door de VN, en ten tweede gingen we vanwege de nooit gevonden kernwapens.
Of gingen we gewoon om onze Amerikaanse vrienden te plezieren?
ALs dat laatste het geval is kunnen ze beter aan Bush vragen wat hij wil.

De identificatieplicht moet streng worden nageleefd

Dit is wel de meest belachelijke wet die ingevoerd is, en moet zo snel mogelijk om zeep.
Ik weiger om met papieren op zak te lopen.
Als niemand zich aan deze wet houdt is deze wet niet te handhaven.
Ik weet ook niet waarom ze deze wet ingevoerd hebben,
ik denk om nog meer boetes te kunnen innen, zoals er wel meer soortgelijke wetten zijn.

Dit zijn drie stellingen met drie keer gebrabbel van mij er onder.
Brabbelt u mee?

Rene Zaterdag 08 Januari 2005 at 10:11 pm | | Smurf

32 reacties

Ster

Met jouw mening over de eerste twee stellingen ben ik het eens. Met de derde niet ook al zie ik de praktische problemen.
Ik denk wel dat een hoop (kleine) criminaliteit terug is te dringen hierdoor. En elk groot iets moet aangepakt worden met een kleine stap dus ook dit.

Ook al voorzie ik dat mijn jongste dochter haar id kaart regelmatig kwijt zal zijn en de kosten voor mijn rekening komen. Toch vind ik dit een goede stap.

Ster, (URL) - 08-01-’05 22:41
Morpurgo.tk™

Ik ben het eerlijk gezegd wel aardig met je eens. Vooral als je weet dat een meisje van 14 4uur heeft vast gezeten omdat ze zich niet kon indentificeren. Triest dat we een politiestaat zijn geworden, nu nog een chip in je nek en of een barcode op je pols :(

Morpurgo.tk™, (E-mail ) (URL) - 08-01-’05 22:55
Niek

1) ben ik mee eens.
2) oneens, wij helpen gewoon de situatie te verbeteren.
3) dit is gewoon voor veiligheid en de politie kan nu veel sneller zijn werk doen.. en als iedereen hieraan meewerkt is nederland wel een heel stuk veiliger en het heeft ook te maken de laatste tijd met terrorisme!!

Niek, (E-mail ) (URL) - 09-01-’05 00:04
Lidewy

Ik ben het ook aardig met je eens, zeker die identificatieplicht is waardeloos. Ze kunnen de tijd die ze daarvoor uittrekken, vind ik dan, wel een stuk beter besteden!

Lidewy, (URL) - 09-01-’05 00:08
Cokie

1:Wie kan er nu een fijne vakantie hebben in de getroffen gebieden…..ze bestaan inderdaad…..bah !
2:Irak is altijd weer moeilijk, maar ik denk wel dat we blij mogen zijn dat die Saddam daar weg is…
3: De identificatieplicht ruikt inderdaad weer naar geldklopperij.Ze kunnen mij de boom in, ik ga niet mijn paspoort mee sjouwen…. je wil niet weten wat zo’n ding kost….. En het zal de criminaliteit toch niet terugdringen, die gasten hebben echt niet zo’n ding op zak….of een valse…

Cokie, (URL) - 09-01-’05 00:10
Kees

1. Ik vind het geen probleem om vakantie te vieren in het land van de ramp. Dit is anders dan vakantie houden in het rampgebied. Je moet natuurlijk wegblijven van de plek waar de ramp is gebeurd. Ga gewoon naar dat deel van het land waar niets aan de hand is. Helemaal wegblijven uit zo’n land is slecht voor de economie van dat land.
Kinderhandel en -porno bij deze stelling betrekken is onzin. Dat is geheel anders en ook nooit goed te praten. Het komt zeker in een aantal van die landen voor, maar is dat een reden om er niet naar toe te gaan? Lijkt me niet. Ieder weldenkend en fatsoenlijk mens moet zich er niet mee bezighouden.
2. Ik was tegen de oorlog die in Irak gevoerd werd. Het was een onnodige en zinloze oorlog. Junior heeft afgemaakt wat senior niet gedaan heeft. Daar was het op gebaseerd. Nederland (oftewel deze regering) heeft naar de pijpen van Bush gedanst. Daarom gingen er Nederlandse troepen heen. Laat dat nu maar afgelopen zijn. Dus terug ermee.
3. Meteen afschaffen. Het is zinloos. Onder het mom van ‘Nederland wordt veiliger’ moet iedereen een id dragen. Nou, ik ben van mening dat ons land hier absoluut niet veiliger door wordt. En ook ik weiger een paspoort of rijbewijs bij me te dragen.

Kees, (E-mail ) (URL) - 09-01-’05 00:21
peter

Ach als Remkes er gewoon heen gaat en weet ik wat niet allemaal uit vreet daar , dan mag jan met de pet ook wel hoor die heeft er waarschijnlijk een heel jaar hard voor gespaard en en half jaar geleden al geboekt . en wat Irak betreft we zitten er nu éénmaal , was de genocide op de Koerden niet genoeg om daar te zijn ., maar wat mij betreft een groot hek om dat land en aflsuiten en over vijf jaar maar weer een kijken wie of wat er over is .

peter, (URL) - 09-01-’05 00:21
Vampire

1. Vakantie vieren doe je niet in een rampgebied waar zoveel verdriet heerst. Stuur maar geld, daar kunnen de mensen iets mee.
2. Nee, weghalen…. oorlog is altijd fouter dan fout.
3. Absoluut niet…. zo’n rechts idee. Ik krijg er zelfs oorlogs-ideeen van. Nee hoorr.. wetje ongedaan maken!

Vampire, (E-mail ) (URL) - 09-01-’05 01:06
cruler

Die identificatieplicht is een goede zaak. Dat maakt het makkelijker voor de politie om de raddraaiers in kaart te brengen. Als je in een buurt woont waar veel onrust heerst en groepen (kansloze) jongeren de hele teringzooi terroriseren lul je wel anders.

cruler, - 09-01-’05 02:41
erik

vakantie: eens
wat betreft irak. je maakt af waar je aan begonnen bent.
identificatie. prima, ik heb niks te verbergen….alleen geen identiteitsbewijs bij me.

erik, (URL) - 09-01-’05 03:19
ladyloela

1. Eens!
2. We hebben daar niets te zoeken.
3. Helemaal niet mee eens die stelling.
Ik weiger dus ook om steeds maar die papieren romslomp op zak te hebben. Het is ook nog diefstal gevoelig, ben je lekker mee.
Zo weer genoeg gebrabbeld……..:-)

ladyloela, (URL) - 09-01-’05 06:12
Jolanda

om kinderporno met vakantie vieren te gaan vergelijken vind ik appels met peren vergelijken. Belachelijk!

Jolanda, (URL) - 09-01-’05 11:09
Irma

Heeft iemand mijn paspoort gezien??

Irma, (URL) - 09-01-’05 11:55
www.macphisto.nl

1) Vakantievieren temidden van verminkte lijken en totale chaos is niet kies. Maar die mensen worden geconfronteerd met een financiële ramp wanneer toeristen na alle herstellingen wegblijven. Azië moet extra gepromoot worden als vakantieparadijs. De stranden van Sri Lanka zagen er op TV overigens schitterend uit.

2) Niets tegen de Nederlandse legerinzet in Irak, zolang ze maar weten hoe die chaos tot een einde te brengen. Maar ik denk dat het beter is het land te verlaten zodra Irak over een eigen vakkundig leger beschikt. Volgens mij worden die soldaten met meer respect gehoorzaamd dan door anti-westerse rebellen.

3) De identificatieplicht lijkt op papier een heel nobel plan, maar werd direct op Nieuwjaarsdag in verschillende steden misbruikt door politiekorpsen. Tegen het einde van dit jaar zal de regering melding maken van een financiële schatkistmeevaller. Wedden?

www.macphisto.nl, (URL) - 09-01-’05 12:08
Leibele

1-Ben ik niet mee eens.Je kunt geen vakantie vieren daar,ook al willen die authoriteiten dat wel.Ze hebben een ander doel dan het helpen van de getroffenen. 2-Nederlandse troepen moeten zo snel mogelijk uit Irak.Kijk hier maar eens: http://www.planet.nl/planet/show/id=6777.. 3-Indentifikatie wet afschaffen.Kijk maar naar de excessen zoals minderjarigen urenlang vastzetten.

Leibele, (URL) - 09-01-’05 12:49
Marielle

1/ Je mag er best heen gaan op vakantie, is goed voor de opbouw van de economie in het land, Maaaaaaarrrrrrr ga niet de Ramptoerist uithangen!
2/ Hadden geen soldaten heen moeten gaan.
3/ Ik heb er geen problemen mee met een pasje op zak te lopen. Wel werk ik met verstandelijk gehandicapten en die kunnen er zelf niet allemaal voor zorgdragen dat zij het pasje bij zich kunnen houden. Maar daar ben ik dan weer goed voor, met vijf bewoners op pad, controleren of alle pasjes er zijn, etc etc etc…. niet erg handig in de praktijk dus!

Marielle, (URL) - 09-01-’05 14:19
V@nM@n

1. geen toerisme daar voordat alles hersteld is
2. soldaten weg daar en onmiddelijk naar indonesie e.o. om te helpen
3. onzinnig, joggen in het park met een ID. Voetballers in het veld met een ID klinkklare onzin….

V@nM@n, (URL) - 09-01-’05 14:46
John

Volledig eens met je commentaar op de 3 stellingen. Alleen als ik in de auto stap heb ik een rijbewijs bij me, verder nooit een ID op zak. Ordinaire geldklopperij >-(

John, (URL) - 09-01-’05 15:32
CiNNeR

het is zeker goed om er toch op vakantie te gaan. De bevolking heeft hard gewerkt om hotels die alleen beschadigd waren als eerste op te knappen vanwege de inkomsten, wat wel aangeeft hoe belangrijk het is. Op het strand gaan liggen lijkt me uiterst bizar, dan ben je in mijn ogen ook niet helemaal goed bij. Maar het is een raar fenomeen, de toeristenindustrie is heel belangrijk daar en massaal niet meer gaan zou een opvolgende financiele strop zijn.

CiNNeR, (URL) - 09-01-’05 16:02
Vergifjuh

1. er valt wat voor te zeggen als men daar een toeristische economie hebben. persoonlijk vind ik het ietwat ongepast eerlijk gezegd !

2.helemaal mee eens

3.ik snap zelf de heisa niet wat ik loop altijd op zak met men portemonnee en daar zit men rijbewijs in..Wat ik echter wel belachelijk vind is dat men zo hoorde ik ergens een meissie van 14 een hele nacht op t politiebureau hebben gehouden voor het niet bijhebben van papieren !
Nou ja, dat is toch wel the limit vind ik hoor.

Vergifjuh, (URL) - 09-01-’05 22:49
Jetje

Vakantie vieren in rampgebied: ikke niet, maar wil een ander dan gaat-ie maar.
Irak: Haal nou die troepen daar eens weg.
Indentificatieplicht: De mannetjes die niet gekend willen worden vanwege criminele activiteiten lopen wel met een vals exemplaar op zak. Het heeft weinig nut, maar geeft een prachtig scrabblewoord wat helaas niet op het bord past.

Jetje, (E-mail ) (URL) - 10-01-’05 09:18
roel

Als ik nu vakantie zou hebben in het rampgebied, zou ik proberen mijn tijd te verdelen over “vakntie’ houden, want vieren kan niet in mijn ogen en helpen zover ik kon.

roel, (URL) - 10-01-’05 11:13
Jeanette

Met de eerste twee ben ik het eens. Met de derde niet. Een nieuw identificatiekaartje is zo groot als een giro of bankpas en daar zeur je toch ook niet over?
Wie niets te verbergen heeft is ligt niet dwars.
Tenzij je natuurlijk dwarsligt om het dwarsliggen.

Jeanette, (E-mail ) (URL) - 10-01-’05 11:26
Gert-Jan

Vakantie vieren mag overal, hier komen ook veel buitelanders dus waarom mogen wij ook niet het land uit.

De identiteitsplicht mag afgeschaft worden.

Die Nederlandse troepen mogen ze daar houden die moeten niet meer terug naar Nederland komen, is een schande voor ons volk, die zijn de titel Nederlander niet waardig.

Gert-Jan, (E-mail ) (URL) - 10-01-’05 12:42
Me myself and i

Goeie, dat van die kinderhandel :)
“Wie niets te verbergen heeft is ligt niet dwars” vind ik ook zo’n dooddoener. Ik héb nix te verbergen en ben zeker geen dwarsligger maar geef mijn prive niet zo gemakkelijk op ten behoeve van gebakken lucht als anderen misschien.
Ik wil over een jaar wel eens weten hoeveel méér criminelen ze nou hebben gepakt door de invoering van die wet :) Meer last dan voordeel.
Ben het met je eens dus

Me myself and i, (URL) - 10-01-’05 12:53
Darkrain

1: Op vakantie gaan in dat land moet kunnen, blijf alleen weg uit die gebieden tenzij je er komt om mee te helpen met de wederopbouw.
2: Ze hadden er nooit moeten zijn, en wat werd ook alweer beloofd door de regering, jah in maart mogen ze naar huis. Zal wel weer niet.:-(
3: Absolute onzin die identificatieplicht, zie je t al voor je, jochies van 14 jaar die lekker gaan voetballen op een grasveldje in de buurt. Jassen gaan dan natuurlijk uit, ID papieren kwijt. Onmiddelijk weer afschaffen die wet!

Darkrain, (URL) - 10-01-’05 13:53
Darkrain

@ Gert Jan, de nederlandse soldaten die daar zitten hebben niet gevraagd om naar Irak gestuurd te worden, dus dat is gewoon bulshit wat je daar zegt!

Darkrain, (URL) - 10-01-’05 13:55
Gate

1. Dat je er op vakantie gaat moet je zelf weten, de toeristenindustrie aldaar is wel een enorme inkomstenbron, ook voor de locals. En die zien die centen graag komen.
2. Irak? Hebben we niks te zoeken. En wel om die reden die je aangeeft.
3. Weg met die identificatieplicht. Het is onzinnig en de zoveelste ‘opgelegde’ kostenpost.

Gate, (URL) - 10-01-’05 16:54
Manderijn

ik vind vakantie vieren in een rampgebied vrij paradoxaal. Aan de ene kant moeten ze het wel hebben van toerisme. Aan de andere kant is het een beetje ziek om als ‘rijke toerist’ te gaan vakantievieren te midden van die arme mensen die alles kwijt zijn.
Irak, ik vind dat nederland er niets mee te maken moet hebben.
Identificatieplicht? Ik hoorde dat er met oud & nieuw een 14jarig meisje de hele nacht opt bureau gezeten heeft, omdat ze dat stomme ding niet bij zich had, voor niets!!! Gewoon weer een manier om ons uit te melken. Afschaffen die hap, ze kunnen ons toch zo ook wel natrekken?

Manderijn, (URL) - 13-01-’05 11:12
Mirjam

Stelling 1: Ben het met je eens dat gaan luieren in een rampgebied niet helemaal lekker is maar om dat nou gelijk op 1 lijn te zetten met kinderhandel en kinderporno… dat verband zie ik dus niet en is naar mijn mening volledig onterecht.
2. Je visie is erg kort door de bocht, ben het niet eens met de werkwijze van de Amerikanen maar het ging meer om meer dan alleen massa vernietigings wapens (die inderdaad niet gevonden zijn). Naar mijn mening is Bush alleen maar bezig geweest zichzelf de geschiedenisboeken in te helpen als ‘de president die Saddam verjoeg’ en dat wij daaraan mee doen is niet veel voor te zeggen. Aan de andere kant is het wel een goede zaak dat Saddam weg is, en dat wij meehelpen aan de wederopbouw van een land dat geleden heeft onder een dictatuur, vind ik dus wel weer een goede zaak… (waarmee ik de manier WAAROP de Amerikanen dit aangepakt hebben volledig buiten beschouwing laat!)
3. Ik kan niet wakker liggen van deze wet. Lastig maar we wennen er wel weer aan. Volgens mij is jouw mening precies het probleem van onze maatschappij: het draait niet alleen om jou! De regering heeft goede redenen gehad om deze wet in te voeren (anders dan meer mogelijkheden om boetes uit te delen), o.a. om criminaliteit beter aan te kunnen pakken. Typisch gevalletje van ‘de goeden lijden weer onder de kwaden’. Als de regering denkt met deze wet NL een stukje veiliger te maken, pas ik me wel aan. Ik ben namelijk niet alleen op deze wereld!

Mirjam, (E-mail ) - 13-01-’05 12:43
Lady M.

Ik had een geschreven en toen ik op ‘plaatsen’ drukte, kreeg ik een foutmelding. Maar wat had ik ik ook alweer geschreven…?

Ik vind daar op vakantie gaan wel een beetje dubbel. Dat ‘de toerisme-industrie’-excuus is meer je kop in het zand steken. Ze kunnen er natuurlijk ook werkvakanties van maken. Wie daar op vakantie gaat, gaat juist naar de getroffen gebieden om te helpen met de wederopbouw ofzo.

Ik vind dat Nederland (uberhaubt alle landen…) een smoet stoppen om zich te bemoeien met de oorlogen van een ander. Dan kunnen ze nu in Azie inderdaad beter van nut zijn. Als ze dat willen, want veel landen willen dat gewoon niet.
KYS

Lady M., (E-mail ) (URL) - 18-01-’05 11:28
Lady M.

Die id-plicht ben ik ook tegen, maar ik kan me de boete niet veroorloven, dus ik neem hem maar mee.
KYS

Lady M., (E-mail ) (URL) - 18-01-’05 11:29
(optioneel veld)
(optioneel veld)
Om te voorkomen dat ik ondergespamd word.
Persoonlijke info onthouden?
Kleine lettertjes: Alle HTML-tags behalve <b> en <i> zullen uit je reactie worden verwijderd. Je maakt links door gewoon een URL of e-mailadres in te typen.