Vijf stellingen

U mag weten hoe ik er over denk, ik wil graag weten hoe u er over denkt.

Iemand met een koophuis mag de rente voor de hypotheek van de belasting aftrekken. Deze regeling moet minder voordelig worden voor  mensen met hogere inkomens die een nieuwe hypotheek afsluiten.

Hoe hoger het inkomen en hoe duurder het huis, hoe hoger de subsidie van de overheid is.
Dat is niet eerlijk.
Deze regeling kost miljarden euro's, vooral voor de hoogste inkomens.
Daarom flink aanpassen, want we kunnen dat geld beter gebruiken om 3fm reclamevrij te maken.

Verhuurders van woningen moeten zelf kunnen bepalen hoeveel huur ze vragen.

Nee, dat moet de overheid kunnen bepalen.
Anders loopt het helemaal de spuigaten uit.
Nu hebben huurders nog rechten, dan helemaal niet meer.

Er mogen geen nieuwe moskeeën bijkomen.

Ik zou niet weten waarom niet.
Iedereen heeft recht op zijn eigen religie en bijbehorende clubhuis.

Schiphol moet blijven groeien.

Schiphol is al groot genoeg, je moet andere luchthavens in Europa ook wat gunnen.
Schiphol kan zelfs wel wat ontlast worden.
Het ligt toch beneden de zeespiegel, dus daarin investeren heeft geen zin.

Er moeten meer wegen komen om de files te bestrijden.

Nee, er zijn wegen genoeg.
Files ontstaan niet door te weinig wegen, dat mag inmiddels bekend zijn.


U mag alles weerleggen waar u het niet met mij eens bent, graag met argumenten.
Rene Woensdag 15 November 2006 at 11:00 pm | | Smurf

32 reacties

Kees

Hm… deze keer geen tegenargumenten van mijn kant. Omdat ik ze gewoonweg niet heb. Want onze meningen zijn in deze hetzelfde.

Overgens denk ik dat de luchthavens elders in Europa ook wel zullen blijven groeien.

Kees, (E-mail ) (URL) - 15-11-’06 23:21
Brillie

Iemand met een koophuis mag de rente voor de hypotheek van de belasting aftrekken. Deze regeling moet minder voordelig worden voor mensen met hogere inkomens die een nieuwe hypotheek afsluiten: Iemand die veel kan betalen, kan ook het minste ontvangen van de overheid. Dat is heel normaal.

Verhuurders van woningen moeten zelf kunnen bepalen hoeveel huur ze vragen. Je zou verwachten dat het ja moet zijn. Maar er is een huizen te kort, dus gaan de huren flink omhoog. En toch met een VVD in het bestuur, kom je vaak toch nog uit op veel te hoge % erbij. En dan te bedenken dat het steen waaruit het huis gemaakt is, lang niet zo veel duurder is geworden, dan toenn het gebouwd was. Of wel, alle bij ja en nee, zijn nooit gunstig voor de huurder.

Er mogen geen nieuwe moskeeën bijkomen: Ik zou JA zeggen als er zou staan: geen nieuwe moskeeen EN kerken van welk geloof dan ook. In dit geval zeg ik NEE. Immers iedereen heeft recht een ruimte waar men over onzin kan praten.

Schiphol moet blijven groeien: Niets moet. Maar ik zou er meer voor kiezen dat men ook van andere lokaties af kan vliegen. Een vliegveld bij Winschoten is erg aantrekkelijk voor de mensen in het noorden van het land. En bij Venlo en Breda, voor de mensen in het zuiden van het land. In het oosten van het land: Hengelo. Zo pak je ook de files aan. Goederen in deze regios kan je door de lucht al in de regio brengen. Tevens bij een ramp op schiphol, kan je op de andere lokaties nog de lcuht in vliegen.

Er moeten meer wegen komen om de files te bestrijden: Met het bovenstaande komt het vrachtverkeer al wat meer tot rust. Dat zal een deel ten goede komen voor de files. In de spitsuren moet je gewoon vrachtverkeer NIET laten rijden.

Ik stem nog steeds op Ad Bos ABC.

Brillie, (URL) - 15-11-’06 23:31
rob

Verzin eens een stelling waar ik het wel mee eens ben…

rob, (URL) - 16-11-’06 00:46
Ster

Tis raar, maar ik ben het bijna helemaal met je eens. Alleen bij de wegenuitbreiding twijfel ik. Ik denk wel dat er meer en betere alternatieven moeten komen maar op sommige plekken in Nederland is wegenuitbreiding nog wel de beste optie.

Ster, (URL) - 16-11-’06 05:51
V@nM@n

In de stellingen kan ik me wel vinden. De bijbehorende motivatie zou ik vooral bij het laatste punt wat willen aanpassen. Iedere file heeft een oorzaak. Doe nu eens wat aan die oorzaak. Haal al die leasebakken eens van de weg, ga dichter bij je werk wonen, en ga zo maar door. Al die auto’s waar maar 1 mannetje of vrouwtje in zit. Probeer eens of je kunt samen rijden…

V@nM@n, (URL) - 16-11-’06 06:38
Struikelaar

Dat 3fm reclamevrij maken zou me worst zijn. Ik luister 3fm maar die reclame irriteert me niet echt.
Die wegen. Een paar knooppunten mogen wel opgelost worden met wat asfalt, is beter voor de natuur en omwonenden dan dit zo laten.
En files ontstaan helaas ook door te weinig asfalt A9/A13 en A2.

Struikelaar, (URL) - 16-11-’06 06:51
Youke

In vraag 1 zitten eigenlijk 2 stellingen. Daarom vind ik dit geen goede test.

Youke, (URL) - 16-11-’06 06:56
mikebollo

Iemand met een koophuis mag de rente voor de hypotheek van de belasting aftrekken. Deze regeling moet minder voordelig worden voor mensen met hogere inkomens die een nieuwe hypotheek afsluiten.

Mee eens. Men zou het moeten omdraaien. Nu is het zo als jij het zegt: hoe meer inkomen, hoe voordeliger het wordt. Daarom zou ik het zo doen… Over de eerste 100.000 mag je 50% aftrekken, over de 2e 100.000 40%, de 3e 100.000 30% etc… Dus als je meer leent dan 500.000 kun je niets meer aftrekken. Met deze oplossing kom je de lagere inkomens tegemoet en verdeel je lasten eerlijker. Hypotheek voor 2e huizen worden opgeteld bij de hypotheek van het eerste huis. Zo wordt het ook onvoordeliger om meerdere huizen te hebben.

Verhuurders van woningen moeten zelf kunnen bepalen hoeveel huur ze vragen.

Ben ik met je eens.

Er mogen geen nieuwe moskeeën bijkomen.

Mikebollo is voor vrijheid van godsdienst, zolang deze godsdienst niet aanzet tot haat en de democratie ondermijnt. Het niet meer bouwen van moskeeen is geen oplossing, dus daarom is een verbod op het bouwen van moskeeen niet de oplossing.

Schiphol moet blijven groeien.

Mee eens. Schiphol zorgt voor werkgelegenheid en geeft onze economie een enorme impuls. Schiphol moet een van drie mainports in EU zijn en blijven. Dat het beneden de zeespiegel ligt, is geen argument om het niet te laten groeien.

Er moeten meer wegen komen om de files te bestrijden.

Het wegennet moet anders gestructureerd worden. Er zijn teveel op- en afritten, teveel wegversmallingen en er zijn teveel auto’s. Dus meer wegen erbij is slechts 1 element dat noodzakelijk is, want al die files kost de economie klauwen met geld, doordat arbeiders minder productief zijn, bestellingen te laat komen etc.

Dus Renesmurf, ik ben het niet altijd met je eens!

mikebollo, (E-mail ) (URL) - 16-11-’06 07:53
Bloggie

Eens met stelling: 1,2 en 3
Oneens met: 4 en 5
Op welke partij moet ik nu stemmen? ;-)

Bloggie, (E-mail ) (URL) - 16-11-’06 07:57
Pasula

Eens met rode stelling 1.
Oneens met rode stelling 2.
Oneens met rode stelling 3.
Oneens met rode stelling 4.
Oneens met rode stelling 5.

Grotendeels ben ik het dus met jou eens.

Pasula, (E-mail ) (URL) - 16-11-’06 08:17
Petra

Ik ben het eigenlijk wel gewoon met je eens. Ik heb het wel drie keer gelezen. Zou sommige dingen anders opschrijven, maar heb geen tegenargumenten.

Petra, (URL) - 16-11-’06 08:20
Bart

Je zegt: “Hoe hoger het inkomen en hoe duurder het huis, hoe hoger de subsidie van de overheid is.
Dat is niet eerlijk.”
Moet ik hieruit de conclusie trekken dat je vindt dat mensen met een hoog inkomen dus minder belasting moeten gaan betalen ? Dan zeg je eigenlijk: “Hoe hoger het inkomen, hoe meer je belasting betaalt, hoe hoger de subsidies aan de overheid. Dat is niet eerlijk.” Maarja, daar zul je het wel weer niet mee eens zijn, linkse rakker ;-)

Bart, (URL) - 16-11-’06 09:11
Corinne

1.Eens, dat is gewoon lullig
2.Eens, anders loopt het de spuigaten inderdaad uit
3.Oneens, Moskeeën horen niet thuis in Nederland
4.Eens, hoe groter hoe beter
5.Eens, het is veels te druk, moeten meer wegen bijkomen.

Corinne, (URL) - 16-11-’06 09:14
Belinda

1. eens
2. oneens
3. oneens
4. eens (slecht voor het milieu maar goed voor de economie, maar misschien op een andere plek?)
5. oneens (maak het openbaar vervoer veel beter en veel goedkoper, liever nog gratis)

Belinda, (E-mail ) (URL) - 16-11-’06 09:40
Belinda

Bovenstaande geldt voor de rode stelling.

Belinda, (E-mail ) (URL) - 16-11-’06 09:42
jager

Nog meer moskeeen erbij en het begint hier op de efteling te lijken, hahahhaha

jager, (URL) - 16-11-’06 11:06
Hilda

sja.. politiek, we mogen weer stemmen, dus het leeft weer! in sommige dingen heb ik een andere mening als jou.. tot logs, Hilda

Hilda, (E-mail ) (URL) - 16-11-’06 13:01
Theo

Eens. Eens. Oneens. Eens Eens.

Theo, (URL) - 16-11-’06 13:16
Jetje

Volgens “men” hebben wij als zelfstandigen een redelijk inkomen. Diezelfde “men” vergeet dat er van die inkomenscijfers nog een berg afgaat en dat we dan bij de gewone lage inkomens uitkomen. Maar ondertussen mogen we wel voor een heleboel meer betalen omdat er niet naar dat lagere inkomen gekeken wordt. Wat betreft de hypotheekrente ben ik het dus niet met je eens.
De huren moeten aan een maximumverhoging gekoppeld zijn. Niks nie vrijgeven die huren!
Er mogen best moskeeën bij komen. Waarom niet?
Schiphol hoeft niet te groeien. Mensen in de buurt van Schiphol hebben al last genoeg.
Meer wegen? Wat dacht men van meer en goedkoper openbaar vervoer? Het is toch bezopen dat men hier in bepaalde plaatsen op zondag wel 3 bussen op de hele dag hebben. Als Zeeuw moét je wel eigen vervoer hebben. (En in die marktwerking geloof ik ook niet!)

Jetje, (E-mail ) (URL) - 16-11-’06 13:17
Chantal

vooral dat ‘open’ huurbeleid is SCHANDALIG, dat zou echt funest zijn voor velen.

Chantal, (URL) - 16-11-’06 13:55
Daisy

1 – Oneens : Ik ben tegen het aftrekken van de rente van de hypotheek. Je komt een huis je leent geld… That’s live.
2 – Oneens : Ik vind net als jij beste smurf dat het anders de spuigaten uit loopt.
3 – Eens : En ook geen kerken, temples en dat soort dingen. Geloof = Oorlog
4 – Oneens : Ik vind ook dat het al groot genoeg is zo.
5 – Oneens en eens : Niet meer wegen maar een betere regeling van werkzaam heden aan de weg. Zoals in FR daar wordt s’nachts aan de wegen gewerkt en liggen niet hele snelwegen maanden plat.
Enne 130 KM per niet slecht zijn en weg met die 100 KM wegen. Er is geen touw aan vast te knopen.
Een snelweg is een snelweg!

Daisy , (URL) - 16-11-’06 14:17
Egbert

1) Hypotheekaftrek moet inkomensafhankelijk worden. Verdien je een ton per jaar dan heb je recht op minder aftrek en als je maar 25.000 euro verdient dan heb je recht op meer.

2) Huur moet eigenlijk martktconform zijn. Maar ik heb sterk de indruk dat woningbouwstichtingen de krapte graag in stand willen houden. Er is dan meer vraag voor een woning, dus kan de woningbouwstichting hogere huren vragen. Marktconform dan terecht. Hierdoor hebben woningbouwstichtingen een waanzinnig hoog eigen-vermogen. Die kantoren van hen worden niet voor niets steeds luxer. De overheid moet woningbouwstichtingen juist verplichten zoveel huizen per jaar bij te bouwen dat woningzoekenden binnen een jaar gegarandeerd een woning hebben. Het is natuurlijk volstrekt belachelijk dat er in sommige plaatsen een wachtlijst is van bijna 10 jaar.

3)Zolang er nog in moskeeën gepredikt wordt tegen het ‘verachtelijke westen’ en geweld niet onvoorwaardelijk wordt afgezworen, moeten we daar terughoudend in zijn.

4)Schiphol moet kunnen blijven groeien om aan de groeiende vraag van luchtvaart te kunnen blijven voldoen. Wel vind ik dat we moeten kijken naar alternatieve lokaties voor een 2e luchthaven. Lelystad Airport vind ik een goede plek.

5)Files ontstaan door gebrek aan capaciteit. Op bepaalde momenten zijn er teveel auto’s die van hetzelfde stuk asfalt gebruik willen maken. Je kunt dan asfalt erbij leggen, maar ik denk dat het beter is om de situatie aan te passen. Inhaalverbod voor langzaam verkeer (vrachtverkeer, auto’s met aanhanger of caravan), minder af- en opritten, wegversmaliingen voorkomen en rijbaanscheiding om ‘baan hoppen’ te voorkomen. De ergste filewegen zouden overkapt moeten worden met een supersnelweg. Een lange weg zonder op- en afritten en alleen toegankelijk voor auto’s. Je rijdt bijvoorbeeld bij Amsterdam zo’n supersnelweg op en je kan er bij Utrecht pas weer af. Wil je er bij Breukelen af, dan moet je gebruik maken van de gewone snelweg die eronder ligt.

Egbert, (URL) - 16-11-’06 14:29
Redstar

Ik heb geen tegen argumenten, want ik denk er eender over, en dat is best wel tof…

Redstar, (E-mail ) (URL) - 16-11-’06 15:47
Maurice

Schiphol moet voor een deel verhuizen naar Wageningen. Gezien de foto’s hier, is daar nog genoeg ruimte ;-)

Maurice, (URL) - 16-11-’06 17:56
Maurice

Ik bedoel Winschoten, maar dat is bijna hetzelde.

Maurice, (URL) - 16-11-’06 17:57
mysterycouple

Ik denk niet dat ik hier mijn reactie op Schiphol moet gaan ventileren, ben bang dat je anders ruimte tekort komt. Laten we zeggen ik woon onder de kerosinedampen van….. En mijn oordoppen zijn niet toereikend.. mijn financiën ook niet om weg te verhuizen hihi dus die optie zit er niet in dus blijft er nog maar 1 conclusie over.

mysterycouple, (URL) - 16-11-’06 18:02
Brigitte

1 meeste mensen hebben een huis gekocht op die basis, waarom nu terug trekken, vele zullen het moeten verkopen, en alles zakt weer als baksteen in.
2 moet zich aan de zelfde norme houden als huisverstingen dan gaat er niks fout…alles op een lijn.
Moskeen genoeg, kerken worden afgebroken Schiphol moet stoppen met groeien, want we houden geen natuur of vliegbeesten over.

Meer subsidie doen op openbaarvervoer dat zou veel schelen.

Brigitte, - 16-11-’06 20:42
Syl

Ik ben het bijna overal met je eens.
Behalve dat ik vind dat “we” wel weer echt op en top Hollands zijn in het aanpassen naar anderen met het bijbouwen van moskeeën etc.
Ik vind dat “wij” ons juist teveel aanpassen naar andere culturen.
Natuurlijk is het een verrijking voor je, maar zo ben ik (en mijn ouders) niet opgevoed…
Ik ken geen woord Maleis of Indonesisch, puur omdat mijn ouders en grootouders vinden dat wij hier naartoe gekomen zijn (ok, ik ben hier geboren) en dat wij ons DUS moeten aanpassen aan de cultuur hier.

Ik begrijp best dat je geloof zoiets sterks is, dat je dat niet zomaar even kan opgeven voor een land waar je gaat wonen.
Maar ja, als ik dan hoor dat er vaak tegen het Westen gepredikt wordt, heb ik zo mijn bedenkingen of het nodig is om er meer bij te laten bouwen…

Verder ben ik het met je eens! Vooral dat beleid omtrent verhuurders…belachelijk als dat door zou gaan!!! :(

Syl, (URL) - 16-11-’06 21:08
Angélika

Ik ben het eigenlijk met alles met je eens, alleen bij Schiphol twijfel ik…

Angélika, (E-mail ) (URL) - 16-11-’06 21:17
henriette

Ik wil wel nieuwe wegen.

henriette, (URL) - 16-11-’06 21:20
Hanscke

Het aftrekken van de hypotheekrente mag best wat afgeroomd worden maar het hoeft niet ten goede te komen van FM3. Een reclamevrije televisiezender lijkt me ook wel wat

Hanscke, (URL) - 18-11-’06 14:50
Cornette

Ik ben het op alle punten met je eens. Maar ik vind ook dat er een volledige scheiding van kerk en staat moet komen. Als we morgen een Imam als premier krijgen staat Nederland op z’n kop. Waarom dan wel gristelijke partijen in de regering?
En om een geloof uit te oefenen heb je geen moskee of kerk nodig. Je huurt maar een zaaltje ergens.

Cornette, (URL) - 19-11-’06 14:46
(optioneel veld)
(optioneel veld)
Om te voorkomen dat ik ondergespamd word.
Persoonlijke info onthouden?
Kleine lettertjes: Alle HTML-tags behalve <b> en <i> zullen uit je reactie worden verwijderd. Je maakt links door gewoon een URL of e-mailadres in te typen.