Weer drie stelingen

Ik vind stellingen altijd leuk, vooral als ik mijn mening er bij mag zeggen, alleen JA of NEE kan ik niks mee.

De provincie moet geld uitgeven aan professionele sport.

Nee, zeker niet, er moet geen dubbeltje meer naar sport.
Mensen die willen sporten moeten dat zelf maar betalen.
Sport is erg ongezond en wakkeren de overwinnigsmentaliteit aan.
Gedogen mag wel, maar meer ook niet, en stimuleren zeer zeker niet!

In elke wijk moet een hulpcentrum komen waar kinderen en ouders terecht kunnen met problemen.

Zeer zeker.
Tenminste als dat nodig is.
Het mag ook wel in een wijk verderop als dat rendabeler is.
Schandalig overigens dat dat nog niet overal al jaren zo is!

Het rapen van kievitseieren moet verboden blijven.

Zeer zeker, en dan graag landelijk, die stomme Friezen moeten er met hun fikken van afblijven!
Maak er dan een foto van en markeer het, dan doe je wat nuttigs.
Eieren rapen van vogels in de natuur is achterlijk.



Tot zover mijn mening, ik ben benieuwd naar de uwe.
Rene Donderdag 22 Maart 2007 at 11:00 pm | | Smurf

32 reacties

V@nM@n

1 – Sporten moet iedereen zelf betalen, tenzij er een medische noodzaak is.
2 – Iedere wijk is overdreven, maar per plaats moet dit kunnen.
3 – gewoon liggen laten en een foto maken…

V@nM@n, (E-mail ) (URL) - 22-03-’07 23:03
Brillie

1: Nee
2: Nee
3: JA

Brillie, (URL) - 23-03-’07 00:16
ria

1 nee
2 sluit me bij vanman aan
3 ja natuurlijk!

ria, (E-mail ) (URL) - 23-03-’07 00:26
rob

Je hebt me het gras voor de voeten weg gemaaid. Wat moet ik nou nog aan jouw keuzes en standpunten toevoegem?

rob, (URL) - 23-03-’07 00:28
Struikelaar

1 Sporten is best wel gezond.
2 eieren fotograferen is net zo erg als ze rapen, anders snap je niet echt wat het probleem nu is.
3 Iedereen moet zijn mening staven en niet zo maar wat zeggen.

Struikelaar, - 23-03-’07 01:02
Sandra

Nee, wij Friezen, wij zijn niet raar… (kom een keertje gezellig fierljeppen?)
Met stelling 1 ben ik het oneens, met stelling 2 eens, en stelling 3, sja, er wordt nu als enkele jaren een uitzondering gemaakt voor Friesland (‘cultuurbehoud’) en ik denk dat het best goed is om een stukje cultuurgoed te behouden. De kieviten in Friesland zijn er echt niet meer of minder van.

Sandra, (URL) - 23-03-’07 02:07
Mysterycouple

Ik vind sport ook iet van de bevolking zelf en vind dan ook niet dat de provincie daar in bij moet dragen.
Zo’n speciaal centrum kan inderdaad de oplossing zij voor die excessen die nu plaats vinden als ouders het niet meer weten.
Kievitseieren rapen.. het meest belachelijke wat er bestaat.. we brengen toch ook niet het eerst lammetje naar de Koningin

Mysterycouple, (URL) - 23-03-’07 08:45
Peter

waarom wel de eieren van je kippen rapen en niet die van een kievit,,jou kippen leggen er toch ook geen ei minder om.
En als die kinderen zouden kunnen sporten, dan hoeven ze misschien ook niet naar een wijk(hulp)centrum om hun problemen op te lossen,soms is sport namelijk best goed voor kinderen ook als hun ouders het niet kunnen betalen voor ze.

Peter, (E-mail ) (URL) - 23-03-’07 10:11
Nicole

Punt 1:
Daar kunnen we nog een discussie over voeren: sporten is wel gezond, maar wel met mate…
Punt 2:
Eens, een soort wijkcentrum voor vragen en problemen
Punt 3:
Ook mee eens; kievitseieren (of welk ei dan ook) rapen is de grootste kul!

Nicole, (URL) - 23-03-’07 10:39
Kristel

Ik krijg ook telkens van die buurtonderzoekjes binnen. Ik kan dan alleen maar benadrukken: PARKEERPROBLEEM, PARKEERPROBLEEM… grrr.

Kristel, (E-mail ) (URL) - 23-03-’07 10:46
Wolkewietje

Punt 1
(zie opmerking van Nicole)
Punt 2
Helemaal mee eens
Punt 3
Ook mee eens. Of het is verboden of het is toegestaan maar geen uitzonderingen.En dan gaat mijn voorkeur uit naar verboden (Vind het al erg genoeg dat Fries een officiele taal is. Schept alleen maar verwarring, die dubbele plaatsnamen en adressen.)

Wolkewietje, - 23-03-’07 12:17
Chantal

De provincie moet geld uitgeven aan professionele sport.
Nee, dat is zaak van de verenigingen zelf, laat ze dat zelf genereren.

In elke wijk moet een hulpcentrum komen waar kinderen en ouders terecht kunnen met problemen.
Nee, eentje per stad is genoeg, reizen ze maar wat verder.

Het rapen van kievitseieren moet verboden blijven.
Ja, ik ziet het nut er toch niet van in… laat de natuur de natuur.

Chantal, (URL) - 23-03-’07 12:25
Bart

1. ja
2. ja
3. ja

Bart, (URL) - 23-03-’07 12:26
thea

sport zelf betalen
wijkcentrum prima
stop met rapen

thea, (URL) - 23-03-’07 13:05
Youke

1. Nee, eerder de overheid.
2. Nee, alleen daar waar nodig. Een paar per grote stad.
3. Ja.

Youke, (URL) - 23-03-’07 13:06
Travelagent

Ja dat is zo een volkssport vroeger deden wij biggen vangen en dat mag ook niet meer, dat was anders best leuk maar dier vriendelijk is het niet.

Travelagent, (URL) - 23-03-’07 13:07
Irene

Ik ben het met alledrie eens. Zou ik aan het radicaliseren zijn, of ligt het aan Renesmurf? ;-)

Irene, (URL) - 23-03-’07 13:28
Belinda

Stelling 1: van mij mag er best geld uitgegeven worden aan sporters (tis toch een soort van exportprodukt dus daar wordt Nederland alleen maar beter van). Of dat door de provincie of landelijk betaald moet worden, dat maakt me niets uit.

Stelling 2:
Volgens mij is er toch al zoiets? Je hebt het consultatie bureau en Jeugd & gezin en je hebt je eigen huisarts dus dat lijkt me voldoende!

Stelling 3: Zolang er nog genoeg Kievitseieren over blijven om uit te broeden heb ik geen problemen met het rapen van eieren (ik en jij doen het elke dag bij onze kippies ook!)

Belinda, (E-mail ) (URL) - 23-03-’07 13:29
plutone

Sport en met mate? Waar vind je dat? Sport houdt zich bijna altijd bezig met het proberen je eigen grenzen te overschrijden.
Vorig jaar is er een onderzoek geweest over hoe gezond en ongezond sport was, en daarvan is me bijgebleven dat de balans ongeveer in evenwicht is. Sport veroorzaakt erg veel blessures maar stilzitten is ook de pest. Mijn conclusie: we moeten anders leven. Lopen naar je werk en dat soort dingen.
Over die plek waar kinderen en ouders met hun problemen terecht moeten kunnen: ik ken de behoefte zelf niet uit ondervinding, en ook niet in de buurt. In noodgevallen moet je natuurlijk wel ergens heen kunnen.
Kievitseieren: het probleem is dat er teveel Friezen zijn. Afblijven dus, die eieren. We leven niet meer in de middeleeuwen.

plutone, (E-mail ) - 23-03-’07 13:46
Xiwel

1. Bewegen stimuleren lijkt me beter.
2. Heb ik geen ervaring mee. Volgens mij hebben we hier al iets en het verschilt erg per probleem. Soms is verderweg beter.
3. Eieren en USB-sticks die op straat liggen mogen van mij geraapt worden. Dat verkleind de kans op lekke banden.

Xiwel, (E-mail ) (URL) - 23-03-’07 14:50
jager

In de eerste 2 stellingen kan ik je nog wel gelijk geven hoewel ik met sport toch meer wil dan gedogen…
Maar kievits eieren rapen moet je lekker een Friese beslissing laten, het ie een eeuwen oude traditie waarik zelf ook hele goede en leuke herrineringen aan heb…Polstokspringen, met opa de weilanden in, prachtig, zulke dingen blijven je bij… Ze zijn gewoon jaloers in Groningen en de rest van Europa.. Friesland zou zich ervan moeten afscheiden als het zover komt… Hhahah, zo genoeg mening? ;)

jager, (URL) - 23-03-’07 14:53
Hanscke

Stelling 3 ik ben een import Fries, getrouwd met een echte Fries, woonachtig tussen allemaal Friezen en die zijn niet stom, ze praten je de oren van het hoofd en eieren rapen moet gewoon mogen. Niets mis mee, dat is al eeuwenlang gedaan. De kieviten leggen wel weer nieuwe eieren.

Hanscke, (URL) - 23-03-’07 15:12
CasaSpider

Kunnen de kieviten waar de eieren van geraapt worden ook in het hulpcentrum terecht als ze Fries spreken?

CasaSpider, (E-mail ) (URL) - 23-03-’07 16:22
Geertje

Stelling 2 en 3 ga ik met je mee.
Stelling een niet.
Zeker wat betreft bijvoorbeeld gehandicaptensport mag best meer geld in.
Verder denk ik, dat sport veel overlast met hangjongeren kan oplossen. Van mij mag daar dus best meer geld in

Geertje, (URL) - 23-03-’07 17:35
Redstar

Ik ben het nu met al je stellingen eens, en dan wel omdat ik er ongeveer het zelfde over denk. Echter nog wel even dit. Ik vind dat sport voor elk kind toegankelijk moet zijn..

Redstar, (E-mail ) (URL) - 23-03-’07 17:55
henriette

1.Nee
2.Nee
3.Ja

henriette, (URL) - 23-03-’07 19:58
Carola

Hahaha sporten is erg ongezond, daar ben ik het niet mee eens maar aan professionele sport hoeft er van mij niet meer uitgegeven te worden.
Een hulpcentrum in iedere wijk lijkt me een beetje veel maar wel in ieder dorp of zo, en een op de, ik weet niet hoeveel, inwoners in een stad.
Kievits eieren mogen best geraapt worden, er zou een beperking moeten zijn of zo, maar niet helemaal verbieden. Een kievit legt vier eitjes, en als er een weggehaald wordt dan legt hij er gewoon weer een bij tot het er weer vier zijn. Het zoeken is een traditie, je geeft met een stokje aan waar het nest zit zodat de boer er niet met zijn trekker overheen rijdt en je neemt maar 1 eitje mee, ook als je 20 nesten vindt. Heb er leuke herinneringen aan.

Carola, (URL) - 23-03-’07 20:35
pascal

Ik kan me in jouw standpunten helemaal vinden.

pascal, (E-mail ) (URL) - 23-03-’07 21:04
eisema

geef de mensen brood en spelen en ze zijn weer rustig! als dat niet gebeurd word ik dadelijk nog genoodzaakt om zelf te gaan sporten en dan beland ik in een hulpcentrum die me, bij wijze van therapie, kievitseieren laten rapen…
kies maar!

eisema, (E-mail ) (URL) - 23-03-’07 22:18
Gosse

Ik geef toe dat ik al meer dan 30 jaar niet naar kievitseieren of andere eieren heb gezocht. Toch heb ik er geen enkel probleem mee dat er tot een redelijke datum eieren gezocht en geraapt mogen worden. Dat mag wat mij betreft wel weer terug naar de datum die vroeger werd gehandteerd, ergens in april.

Gosse, (URL) - 24-03-’07 19:56
Jeanne

Ik wou reageren op de eieren maar ik merk dat ik me te boos zit te maken om reacties van anderen dus toch maar niet dit keer (devil)

Jeanne, (URL) - 25-03-’07 14:59
Henk Zweef

1. Sporters zijn geweldadige haantjes, gebruiken drugs, laten zich omkopen, lichten de fiscus op, en dat moet van onze belastingcenten gefinancierd worden?
2. ‘Huis van de buurt’ ofwel ‘WMO-loket’ wordt dat in Amsterdam genoemd. Alleen: er zijn niet genoeg deskundigen om het maatschappelijk werk te verrichten, dus is onlangs zo’n nieuw loket na een maand weer gesloten.
3. Kievietseieren rapen is een traditie die je gewoon moet vervangen: laat ze voortaan Friese koeieneieren rapen, dat houdt ze lekker bezig.

Henk Zweef, (URL) - 30-03-’07 20:10
(optioneel veld)
(optioneel veld)
Om te voorkomen dat ik ondergespamd word.
Persoonlijke info onthouden?
Kleine lettertjes: Alle HTML-tags behalve <b> en <i> zullen uit je reactie worden verwijderd. Je maakt links door gewoon een URL of e-mailadres in te typen.