Je reinste flauwekul

Ik lees wel eens op de Twitter dingen als:

Wij hebben GROTE technische problemen, die nog niet te tackelen zijn. Iedereen oprechte excuses!

Dat zegt men bijvoorbeeld als de website het niet doet.
Ik zou dan twitteren; mijn website is stuk #kut

Maar goed, ieder heeft zijn eigen manier en taalgebruik. (en daarmee zijn eigen publiek)
Ik snap nog dat mensen soms GROTE LETTERS gebruiken om de NADRUK ERGENS op te leggen, maar wat er bij mij niet ingaat zijn die excuses.
En dat ze oprecht zijn al helemaal niet.

Technische problemen kunnen altijd gebeuren, het is gewoon een kwestie van tijd, dan is het zover.
Dat kan ook altijd wel weer opgelost worden, en daar gaat ook even weer wat tijd overheen.

Dat mag dan vervelend zijn, zolang niemand er iets aan kan doen hoeft ook niemand excuses te maken.
Excuus maak je alleen als je zelf de (mede)veroorzaker was!

En ik kom het helaas op veel meer plekken tegen, excuses die niet nodig zijn.
Wat zijn ze dan nog waard?

Rene Maandag 09 Januari 2012 at 5:00 pm | | Smurf

elf reacties

Terrebel

Misschien was het dit keer echt hun fout en waren excuses dus terecht?

Terrebel, (URL) - 09-01-’12 17:34
Bertie

Och, er wòrden tenminste nog excuses aangeboden. Dat is al heel wat.

Bertie, (URL) - 09-01-’12 18:58
Frank-103

tuurlijk is het hun schuld, hadden ze maar meer aan onderhoud van de site moeten doen, of een betere server moeten gebruiken. Daar passen excuses!

Frank-103, (URL) - 09-01-’12 19:10
Sjoerd

Ieder op zijn eigen manier dus. Moet kunnen.

Sjoerd, (URL) - 09-01-’12 20:34
lien

Tja, hoe erg is iets. Ook al is het je eigen schuld niet, ik kan me voorstellen dat je je bezwaard voelt naar je gebruikers. Dus ‘excuses voor het ongemak’ is dan wel netjes.
Iets anders vind ik ‘sorry’ zeggen voor het minste of geringste.

lien, (URL) - 09-01-’12 21:04
Redstar

Er wordt ook te veel sorry gezegd. Het woord verliest daardoor zijn waarde, waardoor het niet meer als een excuus wordt aanvaard als het echt nodig is het te gebruiken.

Redstar, (URL) - 09-01-’12 21:44
oma

Ha Rene,

Als men commercieel bezig dan moet men wel zorgen dat de zaken in orde zijn. oma

oma, (URL) - 09-01-’12 23:00
Di Mario

Wil je niet zo SCHREEUWEN in je berichtje ;-)

Maar je hebt gelijk, er wordt vaak te snel sorry gezegd. Waarom? Omdat het je spijt of omdat ik er iets van zeg?

Love As Always
Di Mario

Di Mario, (URL) - 09-01-’12 23:16
tagrijn

Als je respect hebt voor je lezers maak je excuses als iets niet goed gaat. Vind ik. Maar daar kun jij natuurlijk heel anders over denken.

tagrijn, (URL) - 09-01-’12 23:22
Leibele

Excuses maken is, denk ik, tegenwoordig een hype. En daar doe ik niet aan mee.

Leibele, (URL) - 09-01-’12 23:45
Bartacus

NIKS

Bartacus, (URL) - 10-01-’12 16:09
(optioneel veld)
(optioneel veld)
Om te voorkomen dat ik ondergespamd word.
Persoonlijke info onthouden?
Kleine lettertjes: Alle HTML-tags behalve <b> en <i> zullen uit je reactie worden verwijderd. Je maakt links door gewoon een URL of e-mailadres in te typen.