Thuis

Ik kreeg een slimme meter.
Zo gaat dat tegenwoordig, alles moet altijd anders en beter en soms gebeuren er dingen die net even anders lopen en dan ontstaat er een leuk verhaaltje.

Ik betaal voor water, stroom en gas. 
Stroom en gas wordt afgerekend via hetzelfde bedrijf en het was ook hun idee om te komen met een slimme meter.
Vroeger kwam er een meneer aan de deur, die wilde de meterstanden zelf zien en noteren en tot volgend jaar maar weer, de rekening kwam wel.
Nu komt er een mailtje binnen met de vraag de standen zelf even te noteren en het ook via internet even door te geven.
Makkelijker kan het niet, zou ik denken, maar nu hebben ze dus de slimme meter bedacht.
Dan kunnen ze op kantoor zelf zien wat ik verbruik en hoef ik er dus nooit meer zelf naar om te kijken.

En hoe zorgen ze er nou voor dat mensen een slimme meter nemen?
Door ze een brief te sturen met een datum en een tijd waarop een monteur kosteloos de nieuwe meter komt instaleren en er zitten wat voorzorgmaatregeltips bij en er bestaat natuurlijk ook altijd de mogelijkheid om de afspraak te verzetten.

Het is overigens niet verplicht om een nieuwe meter te nemen, zeg ik er maar even bij.

In eerste instantie zou de monteur komen en gelijk de gasmeter en de stroommeter omwisselen, maar door omstandigheden moesten dit toch twee afspraken worden.

Beide meters inmiddels dus gewisseld, en na ruim een week krijg ik telefoon.
Een heel verhaal dat ik per ongeluk de verkeerde meter heb gekregen en dat is niet de schuld van de monteur maar komt door andere redenen die ik nu alweer vergeten ben en of de monteur nog een keer langs mag komen.
Natuurlijk, zeg ik, fouten zijn mensen en worden immers overal gemaakt.
Het gaat er juist om hoe men dat weer oplost.

En nu is de monteur er dus voor de derde keer geweest, met weer een nieuwe gasmeter en die staat weer op nul.
En het gas dat ik verbruikt heb de afgelopen week krijg ik kado!

Rene Donderdag 23 Januari 2020 at 12:00 am | | Smurf

zeven reacties

די מריו

Kijk dat is toch eens aardig. Hier ook een slimme meter, want die zat er nog niet in toen we hier kwamen wonen.

Love as always
Di Mario

די מריו, (URL) - 23-01-’20 06:59
ria

Dat is zeker nog eens aardig, netjes opgelost zo.
Hier ook een slimme meter.

ria, (URL) - 23-01-’20 16:11
francky

Een mooie oplossing. Heel attent van die man of zijn firma. .

francky, (URL) - 23-01-’20 17:20
Rietepietz

Waar gewerkt wordt worden ook fouten gemaakt, net wat je zegt, dát kan gebeuren maar het belangrijkste is hoe het opgelost wordt. Dar gaat soms vreselijk fout maar bij jou dus niet. Ik heb de slimme meter niét genomen.

Rietepietz, (URL) - 23-01-’20 19:07
frank-103

Als de oude meter het nog doet hoef ik geen nieuwe, ik vind het geen probleem de meter zo nu en dan op te nemen. Zo’n energiebedrijf geeft geen nieuwe meter als ze daar zelf niet beter van wordt, dus het kan niet anders dan dat het mij geld gaat kosten. Laat die oude meter dus maar lekker hangen!

frank-103, - 23-01-’20 22:26
Hans

De slimme meter, ja ook hier.
Wel netjes dat men je het gas cadeau gaf.
Hier werd getwijfeld aan mijn lage verbruik.
De watermeter is inderdaad zelf opnemen en op de site invullen. Hans

Hans, (URL) - 23-01-’20 22:37
Villasappho

Moet je nagaan hoeveel ze verdienen aan dat gas. Ik wil geen slimme meter omdat die dingen precies bijhouden wanneer ik de verwarming hoer zet en dus thuis ben. Dat soort data hou ik graag binnenshuis.

Villasappho, (URL) - 24-01-’20 15:53
(optioneel veld)
(optioneel veld)
Om te voorkomen dat ik ondergespamd word.
Persoonlijke info onthouden?
Kleine lettertjes: Alle HTML-tags behalve <b> en <i> zullen uit je reactie worden verwijderd. Je maakt links door gewoon een URL of e-mailadres in te typen.