Debateren

Hedenavond in VARA`s Lagerhuis:

De sociale dienst betaalt tickets voor Marokkanen die naar het aardbevingsgebied willen
Uitstekend idee, een beetje medeleven en hulp is wel het minste wat je kan doen als overheid.

De tandarts en het ziekenfondspakket
Balkenende en de zijnen willen terug naar de jaren 50.
De normen en waarden vliegen je rond den oren, en aan het gebid kan je zien of iemand rijk of arm is.
Het moet dus gewoon door het ziekenfonds betaald worden, lijkt mij.

Het proces-Dutroux.
Daar hadden ze het niet over maar stond wel op teletext.
Wat er met die man moet gebeuren beslist het recht.
En dat hij onherkenbaar wil zijn moet hij maar weten.

Rene Zaterdag 06 Maart 2004 at 10:22 pm | | Smurf

76 reacties

peter

misschien verstandiger om het weggegeven geld uit de bijzondere bijstand aan de marokkanen te stopen in een pot om de minima naar de tandarts te laten gaan .

peter , (E-mail ) - 06-03-’04 23:12
Frankie Goes

k heb familie in Australie… en er is een schaap ontsnapt… kan ik nu ook geld krijgen voor een vlucht?? Sorry hoor beetje geitenwollensokken en ik dacht dat ze daar nu net vanaf wouden…

Frankie Goes, (URL) - 06-03-’04 23:20
Renesmurf

Peter: Is een aardbeving niet bijzonder genoeg? Frankie Goes: Zodra er een aardbeving in Austalie is waarbij je familie gedood en vermorzeld is vind ik het niet erg dat de overheid je kaartje betaald.

Renesmurf, (URL) - 06-03-’04 23:27
peter

@rene ik vind een aardbeving niet bijzonder genoeg , buiten dat is dit dus niet eerlijk voor de marokkanen die wel werken en het niet krijgen .plus dat ik vind dat het regelmatig bezoeken van een tandarts eerlijk gezegt iets belangrijker .

peter , (E-mail ) - 07-03-’04 00:00
Renesmurf

@Peter: gelukkig bepaal jij niet wat bijzonder is en wat niet. Ik vind het verschrikkelijk wat er gebeurd is en vind de steun gepast. Ik zou het verschrikkelijk vinden als ik mijn familie niet kan begraven omdat ik de reis niet kan bekostigen. Uitkeringen zijn er nou eenmaal niet voor werkenden, die kunnen “gelukkig” de tickets zelf betalen.

Renesmurf, (URL) - 07-03-’04 00:18
DarK RaiN

Als de overheid dat bij iedere ramp doet dan hadden ze dat ook kunnen doen bij de aarbeving een jaar geleden in Turkije, en de regering maar bezuinigen op de belangrijke zaken als ziekenfonds. Als ze hier mee doorgaan is het end zoek, bij een volgende ramp in het buitenland waar mensen uit Nederland zijn betrokken krijg je er een rel door als zij dan het geld voor de reis niet krijgen.
Laat de mensen die niet werken maar gewoon gaan werken, want de meesten kunnen gemakkelijk werken alleen willen ze het niet, kan ik ze geen ongelijk in geven want belasting betaalt huur e.d. en van de uitkering die ze krijgen hoeven ze dus nix te betalen. Laten ze daar in Den Haag eerst maar is met de belangrijke zaken bezig houden in het binneland!!

DarK RaiN, (URL) - 07-03-’04 00:31
Renesmurf

@Dark Rain:Turkye hebben we ook goed geholpen, zo als het hoort. Aardbevingen zijn een natuurverschijnsel maar daarom niet minder erg. Over werk gesproken: Er is bijna geen werk, de werkloosheid stijgt. Ik vind het zeer ongepast om over werken te beginnen als hun familie daar geplet ligt. Het zijn wel mensen.

Renesmurf, (URL) - 07-03-’04 00:39
peter

ben het met de laatste spreker volledig eens .

peter , (E-mail ) - 07-03-’04 00:39
peter

@renee er is geen werk? waarom worden ouderen verplicht om dan te soliciteren , en willen ze mensen na hun 65e jaar nog laten werken ,beetje krom he .

peter , (E-mail ) - 07-03-’04 00:42
Renesmurf

@Peteer: Zeer krom, kutkabinet!

Renesmurf, (URL) - 07-03-’04 00:49
Kees

Dutroux kan niet meer onherkenbaar zijn. Er zijn al zoveel foto’s van hem verschenen zonder balkje.
Zo’n balkje heeft dus helemaal geen zin meer.

Kees, (E-mail ) (URL) - 07-03-’04 01:04
Kevin

Nederland wordt een duur land/ is het al;-)

Kevin, (E-mail ) (URL) - 07-03-’04 01:12
Andy

Ben het eigenlijk niet met die stelling eens….
Hoe kun je nu ineens wel geld geven aan familie van slachtoffers in het buitenland.Dit is voor het eerst dat ik dit hoor.En dan kom je daar in het rampgebied, poeh en dan??? Stuur gewoon dat geld op, dat kunnen ze harder gebruiken…mensen in nederland zitten hier in de kou, moeten op straat slapen omdat ze financieel in de shit zitten…laat ze eerst deze mensen helpen, mensen met schulden waar ze niets aan kunnen doen om dat hun man/vrouw dit voor ze veroorzaakt hebben… kots kots kots..uiteraard is dit mijn mening..

Andy, (E-mail ) (URL) - 07-03-’04 02:36
Renesmurf

@Andy: Dit komt uit een speciaal bijstandspotje, zo kunnen ze toch hun familie aldaar bezoeken.

Renesmurf, (URL) - 07-03-’04 02:51
Andy

so??? er zijn mensen hier in NL die die bijstand juist nodig hebben… zo is het en niet anders

Andy, (E-mail ) (URL) - 07-03-’04 03:04
TheBlackWidow

Het nadeel van het over denken van deze dingen is dat ik altijd alles van alle kanten kan en wíl zien…
Ik ben niet voor en niet tegen. Soms denk ik dat het niks is en soms denk ik:“Ja zo hoort het.”
Ik weet niet wat ‘goed’ of ‘slecht’ is. Ik probeer het altijd ‘bij mezelf’ te houden en in ieder geval voor de mensen om mij heen te zorgen. Dát zouden meer mensen moeten doen. Daar is al een hoop leed mee verholpen….

TheBlackWidow, (URL) - 07-03-’04 09:27
peer

In Nederland wordt iedereen die voor de rechtbank moet verschijnen onherkenbaar gemaakt.

peer, (E-mail ) (URL) - 07-03-’04 10:00
De Schulpjes

De sociale dienst betaalt tickets voor Marokkanen die naar het aardbevingsgebied willen om hun familie te bezoeken dat is een 100% humane actie!

De Schulpjes, (URL) - 07-03-’04 10:05
De Schulpjes

Waarom wordt in nederland de achtenaam van een crimineel nooit vernoemd, denk aan Volkert van der G, Murat D, enz, wat is dat toch met ons nederlanders?

De Schulpjes, (URL) - 07-03-’04 10:08
Gien

“De tandarts en het ziekenfondspakket […] aan het gebid kan je zien of iemand rijk of arm is.”
Alsof je gelijk rijk bent als je particulier verzekerd bent?? Waar komt die onzin vandaan? Er is ooit eens een compleet fictieve grens getrokken tussen particulier en ziekenfonds. Als je net boven die grens zit, heb je het een stuk slechter getroffen dan wanneer er net onder zit. Denk daar maar es over na :-(

Gien, (URL) - 07-03-’04 10:37
Sannet

Op de radio hoorde ik een Vlaming zeggen dat Dutroux zichzelf (tijdens het proces) opstelt alsof de nulmeridiaan van de wereld door zijn bilspleet loopt…

Sannet, (URL) - 07-03-’04 10:39
Suusje

houd wijselijk haar mond

Suusje, (URL) - 07-03-’04 12:49
Memorabele

Ha Renesmurf…ik zie dat je stelling neemt en minder populaire standpunten durft te verdedigen. Een compliment waaard…..komt ie…..! ;)

Memorabele , (URL) - 07-03-’04 12:53
antje

Een aarbeving zal bijzonder genoeg zijn, maar om daar nu dan die mensen geld te gaan geven om daar een kijkje te geven vind ik iets te ver gaan, doneer dan geld, en zorg dat daar de voorzieningen komen die die mensen in eerste instandsie nodig hebben, lijkt mij een veel beter plan, ze hebben meer aan dat soort dingen dan aan kijkers, mensen hier worden wel op de hoogte gehouden van hoe en wat, heb hier ook iemand in mijn omgeving die daar fam had wonen, maar moest er wel zelf voor betalen, hard werkend dat is toch niet goed te praten, waar leg je dan de lijn?

antje, - 07-03-’04 16:11
Renesmurf

@Antje: wie het zelf niet betalen kan krijgt een gratis vliegkaartje, en degene die wel werk heeft betaalt zelf. Zo werkt het altijd met subsidie`s. En ik vind het wel zo netjes dat ook de arme mensen hun dierbaren daar kunnen bijstaan en/of begraven.

Renesmurf, (URL) - 07-03-’04 16:17
Antje

@renesmurf ja oke, het laaste ben ik met je eens, maar wie zegt dat als iemand werk heeft genoeg geld heeft en wie kan dat bepalen, mijn echtgenoot heeft ook werk, maar een vliegreis moet ik toch wel een tijdje voor sparen hoor, die kosten wat

Antje, - 07-03-’04 16:19
Renesmurf

@Antje: Als je iedereen een gratis kaartje geeft krijg je nog meer tegenwind, zo zijn mensen. Een ander niks gunnend. Vooral niet als ze gekleurd zijn. (Dit laatste slaat niet specifiek op jou, maar het leek me wel een leuk zinnetje)

Renesmurf, (URL) - 07-03-’04 16:25
Mark

Tja, geef ze voor mij part een enkeltje, hun land is toch zo dierbaar, nou harstike mooi strik erom en afleveren .. Óns geld gebruiken en wij maar bezuinigen, slaat naar mijn idee nergens op,

Mark, (URL) - 07-03-’04 16:28
antje

@renesmurf, ja is een prachtwoordspeling rene, maar toch vind ik het scheef, komt er op neer dat als je werk hebt je de lul bent, dat heet volgens mij discriminatie Maar goed, daar zullen wij nooit uitkomen

antje, - 07-03-’04 16:29
Renesmurf

@Mark: zij zijn een onderdeel van ons, ze horen er net zo goed bij als jij en ik. Niemand is meer (of minder) dan jij of ik.

Renesmurf, (URL) - 07-03-’04 16:30
Renesmurf

@Antje: ik ben morgen weer de lul ja.

Renesmurf, (URL) - 07-03-’04 16:31
Mark

Goed, dan wil ik er ook graag naar toe, waar moet ik wezen voor mijn ticket?

Mark, (URL) - 07-03-’04 16:31
Renesmurf

@Mark: als je naaste familie daar onder het puin ligt krijg jij ook een kaartje, mocht dat te duur zijn.

Renesmurf, (URL) - 07-03-’04 16:32
antje

@ dus dat ben je wel met mij eens dan rene…….:-)

antje, - 07-03-’04 16:33
Mark

Hm, dan stop ik met mijn werk, krijg je en geld, en een gratis reis, Makkelijk!, lekker stimulerend dus om te zorgen dat ze werk zoeken,

Mark, (URL) - 07-03-’04 16:33
Renesmurf

@Mark: yep, trap er niet in, blijf maar lekker thuis.

Renesmurf, (URL) - 07-03-’04 16:36
Mark

Daar ben je het dus wel met me eens, waarom zou je dan de niet werkende mensen ook nog belonenen met ze alles gratis geven?

Mark, (URL) - 07-03-’04 16:37
Renesmurf

@Mark: omdat ze het niet kunnen betalen.

Renesmurf, (URL) - 07-03-’04 16:38
Mark

Nee maar dat is dan toch hun eigen schult?!, als ik iets niet kan betalen, dan moet ik toch ook wachten tot ik geld genoeg heb,

Mark, (URL) - 07-03-’04 16:39
Renesmurf

@Mark: Als je geen werk hebt wil dat nog niet zeggen dat dat je eigen schuld is.

Renesmurf, (URL) - 07-03-’04 16:40
Mark

Nee maar het is scheinheilig om te zegen dat al die mensen er niks aan kunnen doen, je blijft zo bezig want bij de volgende ramp staan ze allemaal weer bij JP voor de deur,

Mark, (URL) - 07-03-’04 16:42
Renesmurf

@Mark: nou en?

Renesmurf, (URL) - 07-03-’04 16:45
Mark

Kunnen wij nog meer bezuinigen, en zij gaan gezellig met zijn allen op onze kosten weer op stap,
Het zal vast allemaal heel goed en geweldig zijn maar het kan toch niet zo zijn, tis waanzin, en wij maar weer bezuinigen op de gezondheids zorg, etc. etc.

Mark, (URL) - 07-03-’04 16:47
Renesmurf

@Mark: Zij zijn ook gewoon Nederlanders, alleen met een kleurtje.

Renesmurf, (URL) - 07-03-’04 16:50
Mark

Ow?, in mijn ogen zijn nederlanders mensen die zich aanpassen aan de normen en waarden hier, nog een lomp voorbeeld:
Ik mag GEEN pet op in de klas
Een hoofdoek, dat kan wel

Tis toch absurd?, ze mogen van mij hier zijn maar pas je dan ook lekker aan,

Mark, (URL) - 07-03-’04 16:51
Deksel

Dus….vette discussie hoor ik!?
seffezien….het gaat over allochtonen zo te zien….
MMH…over die vliegtickets ?
Denk het, nou voor naasten, dus vader, moeder, broers, zussen….prima maar verder ook niet…

Deksel, (E-mail ) (URL) - 07-03-’04 16:53
Renesmurf

@Mark:Doe morgen dan maar een hoofddoekje op.
En wat versta jij onder aanpassen?

Renesmurf, (URL) - 07-03-’04 16:53
Mark

Iets wat WIJ niet mogen, waarom mogen zij dat wel?, maar daar ging de hele discusie niet over, het ging erover dat wij geld uitgeven aan iets waar we het veel beter ergens anders kunnen gebruiken, we zijn met zijn allen doordat het zo goed gaat vind ik iets te medelevent geworden, het gaat HIER nu slecht, en ik ben toch zo van eigen zooi eerst goed regelen voor je anderen weer eens kan helpen,

Mark, (URL) - 07-03-’04 16:56
Renesmurf

@Mark: iedereen is hier gelijk, en iedereen heeft dezelfde rechten.

Renesmurf, (URL) - 07-03-’04 16:59
Rene

Als voorbeeld: Ik ben ook een marrokaan, ik heb geen uitkering, 5 kinderen en ik verdien zoveel dat het allemala op gaat aan de belasting, ik heb een torenhoge schuld om te eten e.d
Ik werk wél en ik heb familie in Marokko die ook omgekomen (kunnen) zijn.
Mag ik nou wel op de rekening van NEDERLAND op de rekening van onze GEZONDHEIDSZORG en op de rekening waarmee je de STAATSSCHULD ook lager kan maken naar marokko?

Ik vind het nogal scheef

Rene, (URL) - 07-03-’04 16:59
Rene

@Renesmurf, daar mogen we over dromen…
Iedereen gelijk en dezelfde rechten…

Rene, (URL) - 07-03-’04 17:00
Mark

@ ReneSmurf, Iedereen is gelijk, ja dat zal best, al waren het nederlanders zelf die ergens heen moesten dan was het nog absurd, we zijn met zijn allen aan het bezuinigen, bejaarden kunnen niet rustig in een bejaardenhuis verzorgt worden omdat daar geen geld voor is, en voor deze gein is er wel geld, wat staat voorop:

Goeie gezondheids zorg
Gratis reisje richting waar-dan-ook

Mark, (URL) - 07-03-’04 17:02
Renesmurf

Rene: het is ook scheef, eigenlijk moeten alle kaartjes vergoed worden, maar dan krijgen ze nog meer tegenwind, helaas. Een werkende is nou eenmaal de lul, dat is zo en dat blijft zo. Mark: Het zijn ook Nederlanders, alleen met een kleurtje. En dat er bezuinigd moet worden is op zich al vervelend, maar hier was nog een potje voor. (bijzondere bijstand)

Renesmurf, (URL) - 07-03-’04 17:07
antje

@door wie worden die potjes gevuld dan rene, denk dat wij als werkende dat met elkaar moeten vullen

antje, - 07-03-’04 17:08
Mark

Moeten we ook, en er moet toch bezuinigd worden, hup potje bijzondere bijstand leeg, jammer helaas maar ik vind gezondheids zorg belangrijker,

Mark, (URL) - 07-03-’04 17:09
Renesmurf

Antje: De werkenden vullen inderdaad de potjes, en iedereen haalt het leeg. Mark: Gelukkig zijn er verschillende potjes, anders zou er ook geen geld meer voor kunst, cultuur(VPRO/BNN), sport en de koningin zijn.

Renesmurf, (URL) - 07-03-’04 17:13
Rene

Bijzondere bijstand moet dus binnenkort ook op bezuinigd worden :-.

Rene, (URL) - 07-03-’04 17:13
Mark

Ja en op elk potje word bezuinigt, ik lees nergens op het potje voor bijzondere gevallen,

Mark, (URL) - 07-03-’04 17:14
Rafke

Ze zouden dutroux net als zijn slachtoffers, moeten opsluiten in een heel eng klein hokje, en hem dagen zonder eten laten. Misschien dat hij zich dan wat minder arrogant zal gedragen.

Rafke, - 07-03-’04 17:15
Renesmurf

Rene en Mark: Daar wordt ook op bezuinigd hoor. (Normaal kunnen ze aanspraak op dat potje maken voor luxe dingen zoals een tv of een koelkast) Rafke: Dagen zonder eten? Dat is inhumaan. Ik vind niet dat een overheid zich inhumaan behoort te gedragen

Renesmurf, (URL) - 07-03-’04 17:22
Mark

Dutroux moeten ze opsluiten en sleutel weg flikkeren,

En veder komen we er toch niet uit gok ik, ;)

Mark, (URL) - 07-03-’04 17:26
antje

@renesmurf oke misschien niet, maar hoe inhumaan zijn deze meisjes aan hun einde gekomen dan, zou mijn kind niet moeten zijn, dan wist ik het wel, en nu kan hij al die eisen gaan stellen, mijn god te gek voor woorden

antje, - 07-03-’04 17:28
Renesmurf

@Mark: ik gok nooit, en wat er met Dutoux moet gebeuren bapaalt het recht.

Renesmurf, (URL) - 07-03-’04 17:28
antje

ja maar is dar recht ook de mening van ons allemaal, het recht hoeft niet rechtvaardig te zijn

antje, - 07-03-’04 17:42
Rafke

Welk recht Renesmurf? Onze maatschappij bepaalt dat wie geld heeft recht heeft. Daarmee houdt het allemaal op. Een van de ouders van de vermoorde meisjes moest zijn advokaat opzeggen omdat hij die niet kan betalen. Dutroux krijgt er twee gratis, plus een assistent en een stagiair. Waar zit hier de gerechtigheid? In België gelooft niemand meer in “recht”.

Rafke, (URL) - 07-03-’04 19:31
Renesmurf

@Rafke: Het recht is de rechter, en in het Dutroux geval speelt de jury ook mee. Wat mij betreft krijgen de ouders ook subsidie, mocht het te duur zijn.

Renesmurf, (URL) - 07-03-’04 19:40
antje

@rafke ik kan mij het heel goed voorstellen, dat er niemand in belgie meer in gerechtigheid geloofd,Dutroux word aan alle kanten in bescherming genomen, en kan bepalen hoe hij iets wil, slaat toch ook nergens op, en die ouders staan inderdaad volledig in de kou, is toch zo krom als krom maar kan zijn

antje, - 07-03-’04 20:38
Erwin

Schoftig om het geld van de bijzondere bijstand op deze manier te verkwisten.

Erwin, (URL) - 07-03-’04 21:11
Roelof

Interessante punten. Ik heb niet alles wat hierboven staat gelezen dus het kan zijn dat ik al iets verkondig dat al eerder geschreven is.

Punt 1:
De vliegtickets worden betaald uit een potje voor de bijzondere bijstand. Deze is bedoeld voor huishoudelijke calamiteiten zoals een kapotte wasmachine e.d. Mijns inzien is het bekostigen van de vliegreis naar Marokko oneigenlijk gebruik. Bovendien schept het een tweedeling in de groep mensen die er aanspraak op kunnen maken. De niet-Marokkanen die dus ook gebruik kunnen maken van die bijzondere bijstand willen nu natuurlijk ook die paar honderd euro hebben.
Trouwens erg selectief door nu alleen aan het Marokkaanse deel van de bevolking te ‘schenken’. De Turkse, Antiliaanse en waarschijnlijk veel meer bevolkingsgroepen hebben dit bij mijn weten niet gehad in een vergelijkbare situatie. Of zegt dit meer iets over hun aantallen in de bijstand?

Punt 2:
De tandarts hoort in het ziekenfonds. Een basisbehoefte. Ik zag ergens iets voorbijkomen een opmerking over rijk en arm en de vergelijking particulier en ziekenfonds. Ik ben niet rijk maar wel particulier verzekerd. Omdat dat van de overheid moet! Ik ben in overheidsdienst. Ik betaal me nu scheel aan premie. Niet echt fair.

Punt 3:
Hopelijk duurt dat proces zo kort mogelijk en maken ze geen vormfouten.

Een heel epistel. Sorry daarvoor.

Roelof, (URL) - 07-03-’04 21:36
Renesmurf

Punt1: Niet iedereen krijgt die paar 100 euro, alleen de naaste familieleden van slachtoffers krijgen vliegtickedvergoeding. Dat zou eigenlijk een standaardregel moeten worden voor toekomstige natuurrampen.

Punt2:Eerlijk is het niet, toch moeten we het betaalbaar houden voor iedereen.

Punt3:Mee eens.

Excuus niet nodig.

Renesmurf, (URL) - 07-03-’04 23:33
Irma

Tjonge, wat een veelheid aan reacties. Hot topics, hoor!
De overheid doet er goed aan om uit humanitair oogpunt de mensen de kans te geven naar hun familieleden te gaan, en dat staat los van de bezuinigingen die doorgevoerd moeten worden (en ik ben het zeker niet (!) altijd mee eens met de vlakken waarop bezuinigd wordt), maar dat staat hier dus echt los van. Het gaat hier om calamiteiten.
M.b.t. de tandarts en het ziekenfonds: inderdaad gaan we weer terug naar de tijd van de ‘ziekenfondsgebitjes’, zoals men dat kende in de jaren 50. Maar blijkbaar zitten ze daar niet mee.
Dutroux: het recht bepaalt inderdaad en nu maar hopen (en erop vertrouwen) dat het recht juist en ‘rechtvaardig’ handelt. Tenslotte staat deze zaak volop in de publiciteit dus alle ogen zijn gericht op kwatta. Inhumane ‘tegenacties’ kunnen gelukkig niet in deze tijd. Los van het feit dat deze man de zwaarste straf verdient die er is. En ik ga er dan ook vanuit dat hij die zal krijgen, maar dat bepaalt het recht. Als je het daar echt helemaal niet mee eens bent, moet je niet zo’n land blijven wonen.

Irma, (URL) - 07-03-’04 23:35
Gert-Jan

Dutroux is mooi te laat want iedereen weet al hoe hij er uit ziet.
En wat betreft Marokko vind ik het een goed idee, maar als ik familie heb die in China woont en er is daar een aardbeving krijg ik zeker geen vliegticket? Ik kan het niet betalen van mijn loon dus ik zou er el recht op moeten hebben… plus ik vond het stom dat alleen Hagenezen en Rotterdammers er recht op hadden (alleen die 2 steden betaalde het).
En hoe vaak wordt China wel niet getroffen door een aardbeving… nou? Er zullen vast wel Chinezen zijn die er geen geld voor hebben… beetje zielig land.

Gert-Jan, (E-mail ) (URL) - 07-03-’04 23:54
Renesmurf

@Gert Jan: Helaas doen alleen die twee steden dat, dat zouden ze allemaal moeten doen, ook voor chinezen.

Renesmurf, (URL) - 07-03-’04 23:58
cruler

Wat een gelul. Ontzettend zeiken over bezuinigingen, maar vervolgens wel goedkeuren dat gemeenschapsgeld op een onverantwoorde manier wordt uitgeven. Een heel erg ondoordacht standpunt hoor, verschrikkelijk naïef, en getuigendd van een abominabele kennis van zaken.

cruler, (URL) - 08-03-’04 12:34
Renesmurf

@Cruler: Ik ben tegen bezuinigingen, en vind deze uitgave zeer goed besteed.

Renesmurf, (URL) - 08-03-’04 18:03
cruler

Tja, dat wist ik al, dat jij dat vind. Maar het is ontzettend kortzichtig. Zoals ik al eerder heb gezegd, iedereen heeft recht op zijn of haar verdriet, maar met deze actie schep je precedent. Een volgende keer kan je dan ook niet weigeren, en dan gaan op den duur de kosten uit de klauwen lopen, en uiteindelijk wordt dan door dit soort ondoordachte actie de hele sociale staat onbetaalbaar. Ik blijf het schandalig vinden, en dat heeft niets te maken met kleur of niemand iets gunnen. Misschien ben ik hiertegen omdat ik juist heel veel mensen heel veel gun, en niet slechts een kleine groep.

cruler, (URL) - 08-03-’04 19:11
(optioneel veld)
(optioneel veld)
Om te voorkomen dat ik ondergespamd word.
Persoonlijke info onthouden?
Kleine lettertjes: Alle HTML-tags behalve <b> en <i> zullen uit je reactie worden verwijderd. Je maakt links door gewoon een URL of e-mailadres in te typen.