Mistroostig

Ik vind het vervelend als mensen over hetzelfde onderwerp loggen.
Met kerstmis en als er een vreselijke ramp gebeurt is dat logisch, maar toch kan ik er niet heel goed tegen.
Als mensen hetzelfde loggen krijgen ze van mij dezelfde reactie.
Zoals bijvoorbeeld dit:

Ik vind het schandalig dat zoiets bestaat.
Laat het loggen met rust!
Laat de loggers loggen.

In den beginne dacht ik, het zal allemaal wel.
Maar gaandeweg ik me meer thuis voel in de logwereld zie ik het als een bedreiging.
Het moet gewoon weg, het is de doodsteek voor het loggen.

Men logt voor zichzelf, niet voor het publiek!!
Het is net als de televizierring, laat het publiek kiezen en de bagger komt bovendrijven.
En de ware programmamaker moet het maar uitzoeken.

Dat zet ik onder alle weblogstukjes neer die mij, de lezer, vragen of ik op hun wil stemmen.
Voor de Dutch Bloggies Awards, die elk jaar weer naar de "beste" weblogs gaan.
Ik vind stemmen op weblogs de grootste onzin die er is.
Het is geen wedstrijd, het zijn persoonlijke kijkjes op het leven.

En of je nou veel reactie`s of weinig krijgt, en of je nou veel hits of weinig krijgt, dat zegt allemaal niks.
Het gaat om de voldoening van de logger.
En ik haal de voldoening uit het feit dat de mensen het lezen en een reactie plaatsen.
En niet uit het feit dat er meer mensen op mij stemmen dan op een ander.

Van mij mag en kan van alles, maar met zulke actie`s halen ze de kern van het webloggen onderuit.
Ik vraag niet om een boycot, ik eis een liquidatie van deze terreur!
Rene Vrijdag 06 Januari 2006 at 12:00 am | | Smurf

99 reacties

ria

Voor mij hoeft het ook niet hoor, maar er zijn nu eenmaal mensen die loggen voor de kijkcijfers en niets persoonlijks hebben. Ik ga gewoon mijn eigen gangetje, net als jij ;-)

ria, (E-mail ) (URL) - 06-01-’06 00:07
Leibele

Stemmen doe ik alleen als er een kabinet,gemeenteraad,provinciale staten of waterschappen gekozen moeten worden.

Leibele, (URL) - 06-01-’06 00:12
rob

Helemaal mee eens. dat is dus terreur nummer 1. En op nummer twee zet ik al die leukerds die me komen vertellen dat ik zo’n toffe log heb en mij vragen of ik ze ook wil bezoeken. De logwereld uit met die fantasieloze figuren.

rob, (URL) - 06-01-’06 00:21
Hansje

Ach, ik zie het maar als een beetje franje om het webloggen heen. Het zit mij niet in de weg. En stemmen doe ik toch niet – ik vind álle weblogs op mijn leeslijst leuk. :-)

Hansje, (URL) - 06-01-’06 00:23
Brillie

Stemmen doe je dan wanneer je vindt dat de overheid niet dat doet wat je wilt. Dan ga je stemmen. Anders stem je niet.

Brillie, (URL) - 06-01-’06 00:38
Niek (Service-Helpdesk.be)

Oneens rene. Webloggen is ieder zijn eigen leven. Als mensen nou prijzen willen winnen best.. maar houd er wel rekening dat er ook mensen zijn die gewoon webloggen elke dag (b.v. renesmurf) elke dag, om de dag, een berichtje.. Aan de ene kant heeft rene toch weer gelijk.. laat de webloggers hun persoonlijke kijk op het leven behouden zonder er een wedstrijd van te maken!

de wijze worden van Niek Computersmurf :)

Niek (Service-Helpdesk.be), (E-mail ) (URL) - 06-01-’06 00:45
Martin

Toe maar gelijk weer reklame maken bij Rene…:-p

Rene ik stem alleen als ik zin heb..dat hele gedoe van award enzo is wel leuk..maar het gaat inderdaad om de inhoud en of je wel blijft loggen en niet een eendagsvlieg bent…(h)

Martin, (URL) - 06-01-’06 00:51
Manderijn

Nou, een liquidatie hoeft van mij niet hoor ;), maar ik ben ook niet zo dol op stemmen. Weblogs zijn inderdaad persoonlijk, en niet onderdeel van een wedstrijd. :)

Manderijn, (URL) - 06-01-’06 01:23
CasaSpider

Ben het absoluut niet met je eens deze keer. Ik huldig de stelling van de Ware Renesmurf: “Alles moet kunnen zolang je niemand er kwaad mee doet!”
Als mensen willen stemmen, laat ze dan. Het maken van speelfilms is ook geen wedstrijd en toch worden jaarlijks Oscars uitgedeeld. Het is overigens niet verplicht om mee te doen.
Okay, wil je dan nu http://blog.lachicamerengue.com/weblog/ a.u.b. even in zoveel mogelijk categorieen nomineren… :-p

CasaSpider, (URL) - 06-01-’06 01:25
V@nM@n

Helemaal mee eens, en dan nog van die mensen die zeggen ik heb een linkje naar je geplaats, link je me terug….

V@nM@n, (URL) - 06-01-’06 07:19
peer

Wat een agressie!

peer, (URL) - 06-01-’06 07:20
Pasula

Hoe kun je nu kiezen tussen persoonlijke verhalen…ach een verkiezing is wel grappig maar ik zal niet gaan stemmen.

Pasula, (URL) - 06-01-’06 07:54
Han

Je zegt het zelf al; Je logt voor jezelf. Dus als heel veel mensen zin hebben om over hetzelfde te loggen, dan moeten ze dat lekker doen ;-)

Han, (URL) - 06-01-’06 08:52
Sillyfish

Toch zie ik ergens op je weblog links een vorm van een award staan……?? Wat moet ik daar dan van vinden…haha!:-D

Sillyfish, (URL) - 06-01-’06 09:12
Theo

Bedankt voor het me attenderen op deze verkiezing, kende het nog niet.. ;-)

Theo, (URL) - 06-01-’06 09:22
Struikelaar

Ik vind het nog nèt minder erg dan zo’n %&%$& stokje.

Struikelaar, (URL) - 06-01-’06 10:04
Chantal

Dat hele stemmen is voor mij ook onzin, het is persoonlijk, voor elke log is een publiek. En VRAGEN om op iemand te stemmen, nee, daar doe ik niet aan. Dat is ook niet eerlijk.

Chantal, (E-mail ) (URL) - 06-01-’06 10:49
Bloggie

Wat maakt een weblog de beste? Het aantal bezoekers? Is toch voor iedereen anders. Ik doe niet mee aan die onzin.

Bloggie, (E-mail ) (URL) - 06-01-’06 11:15
vergifjuh

ik eis mee !!!

ik heb het eens een keer gewaagd om het niet eens te zijn met het commentaar van zo’n jury op een log van iemand anders.. heb daar toen op mijn log van die tuthola’s nog een reactie op gekregen..
mijn weblog werd gelijk ter plaatse “gratis” door de tiepmiepen beoordeeld….en natuurlijk afgekeurd :P
hehehe, ik geef daar werkelijk niets om..wat moet ik met een oordeel van mensen die mij niet kennen maar enkel oppervlakkig 1 of misschien wel 2 keer kijken … niet weten waarom of hoe ik dingen schrijf en daarmee en passant ook nog gelijk de eigen artistieke geest de kop indrukken..

nee nee nee

smurf in deze ben ik het ~volledig met je eens…
ik zou willen voorstellen om samen eens al deze keuringsgedrochten te gaan beoordelen en helemaal logland uit te bonjouren !

hoppa weg ermee !

vergifjuh, (URL) - 06-01-’06 11:23
Mark

Het is elk jaar even door de zure appel heen bijten denk ik ;)

Mark, (URL) - 06-01-’06 11:37
Jeanne

die hele verkiezing was me ontgaan.
en dat wil ik geloof ik ook zo houden.

Jeanne, (URL) - 06-01-’06 12:54
Jolanda

waar kan ik op je stemmen ;);)

Jolanda, (URL) - 06-01-’06 13:35
travelagent

Ik ga voor alternatief en niet voor hetzelfde. Ach maar soms mischien wat eenheids worst. Ach in een prijs? Man 4 maanden terug had ik nog niet eens een computer.

travelagent, (URL) - 06-01-’06 13:38
Lady_P

Het zegt inderdaad niets.
Maar als iemand plezier beleeft in stemmen op het beste weblog, lekker laten doen.

Lady_P, (URL) - 06-01-’06 14:23
maria

ook ik zal niet gaan stemmen heb een hekel aan plakberichtjes en vragen wil je stemmen voor mij nee dus

maria, (URL) - 06-01-’06 15:31
Renesmurf
Volgens mij is een wedstrijd maken van iets wat als zeer persoonlijk beschouwd wordt zeer schadelijk. Oskars en Gouden Kalveren zeggen me ook niks.

@Sillyfish : deze:
en deze

kreeg ik van mensen die me waarderen, en daar is niet over gestemd.

@Jolanda: Je kan beginnen om me te nomineren, maar ik ga mijn uiteindelijke prijs toch niet ophalen, dus het heeft geen zin.

Renesmurf, (URL) - 06-01-’06 16:19
Angélika

Dat stemmen vind ik ook grote onzin. Degene die de meeste mensen weet over te halen wint. Niet degene die het mooist schrijft of de interessantste onderwerpen heeft. Als mensen mij vragen om op hun te stemmen dan ga ik wel naar die site toe en stem op degene die ik het vind verdienen (vooral niet degene die mij vroeg om te stemmen, zo tegendraads ben ik dan weer wel).

Angélika, (E-mail ) (URL) - 06-01-’06 16:21
Cornette

Gottogot. Wat ben ik het met je eens Renesmurf. Als iemand mijn log ooit opgeeft voor zulke nonsens dan komt er vast stoom uit mijn oren. Altijd die competitie. Waarom nou? Moeten mensen dan zo nodig bevestiging hebben? Wat een onzin ! Je schrijft in eerste instantie voor jezelf en in tweede instantie om gelezen te worden en anderen een plezier te doen. Ik stem niet en nooit op niemand.

Cornette, (URL) - 06-01-’06 17:14
Paola

ha renesmurf, we zijn het eens een keertje helemaal eens met elkaar!!! :-)

Paola, (URL) - 06-01-’06 17:28
Chippie

Kijk uit…straks voelt iemand zich nog gedemoniseerd…

Chippie, (URL) - 06-01-’06 17:39
Lammert

Wat is de meerwaarde van zo’n stemming? Dat vraag ik me af…

Lammert, (URL) - 06-01-’06 18:16
henriette

Is dat weer begonnen? Van mij mogen de mensen die dat leuk vinden.

henriette, (URL) - 06-01-’06 18:23
bareuh

de bloggies … mja, ik weet met welk enthousiasme en ideeen dit is opgericht. Mij boeit het persoonlijk geen reet. om te loggen heb ik geen vaantje nodig.

bareuh, (URL) - 06-01-’06 18:57
Linda

Ik vind stemmen ook niet nodig :-)

Linda, (E-mail ) (URL) - 06-01-’06 20:07
Erik B

Ben ik het mee eens Rene, het gaat als logger om mijn plezier, en als iemand dat kan waarderen om mijn site te bezoeken en regeren vind ik dat alleen maar leuk.
Maar een stemming voor de beste weblog vind ik onzin, je moet op je log gewoon doen wat je leuk vind.

Erik B, (URL) - 06-01-’06 20:22
Brains

Eeens Smurf hierin heb je groot gelijk.

Brains, (URL) - 06-01-’06 20:29
Jerry

Ik vind het schandalig dat zoiets bestaat.
Laat het loggen met rust!
Laat de loggers loggen.

In den beginne dacht ik, het zal allemaal wel.
Maar gaandeweg ik me meer thuis voel in de logwereld zie ik het als een bedreiging.
Het moet gewoon weg, het is de doodsteek voor het loggen.

Men logt voor zichzelf, niet voor het publiek!!
Het is net als de televizierring, laat het publiek kiezen en de bagger komt bovendrijven.
En de ware programmamaker moet het maar uitzoeken.

(Prima van toepassing, toch?)

Jerry, (URL) - 06-01-’06 22:03
Leidse Glibber

Helemaal met je eens rene

Leidse Glibber, (URL) - 07-01-’06 02:27
Petra

Stemmen??? Ik mis iets…

Petra, (URL) - 07-01-’06 08:03
Jetje

Ik heb me nog nooit opgegeven voor zoiets en dat zal ik ook zeker niet doen. Loggen doe ik omdat ik het leuk vind en een plaats in een lijst maakt het echt niet leuker.

Jetje, (E-mail ) (URL) - 07-01-’06 08:47
Irma

Er zijn een paar dingen die ergerlijk zijn. Stemmen op weblogs; het is idd geen wedstrijd. Je hebt er plezier aan om een ‘dagboek’ bij te houden en dat van anderen te lezen…
Spamberichten: Leuke site! Kom je ook eens op de mijne? En dan vooral ook nog onder logjes waarin bijvoorbeeld persoonlijk leed staat beschreven. Dus niets gelezen, gewoon zo’n onbeschoft berichtje! Daar zakt je broek van af..
En nummer drie: de plakberichten. Heb je interesse in de ander en dus aandacht voor die ander? Nee, ga dan niet loggen!
Maar goed; da’s mijn mening.

Irma, (URL) - 07-01-’06 12:27
Marco

Wat een onzin Rene…

Niemand blogt alleen voor zichzelf. Een blog heeft pas zin als het bezocht wordt. Anders kun je net zo goed in MS Word je dagboekje bijhouden is het niet? Het leuke van verkiezingen als de Dutch Bloggies is juist dat het ons misschien wel leuke nieuwe weblogs laat leren kennen. Bij de internationale Bloggies is dat ook vaak het geval. Elke blogger vindt het leuker als ie gelezen en gewaardeerd wordt dan als er geen hond op zijn site komt.

Tenslotte: het bestrijden van de bloggies door middel van spam (want dat is wat jij aan het doen bent) is wel zo ongeveer het allerdomste dat je kunt doen. Als iets de doodsteek voor bloggen is dan is het wel spam en niet een jaarlijkse award. Als ik zo’n bericht op mijn site zou zien zou je IP linea recta de banlist in gaan.

Marco, (E-mail ) (URL) - 07-01-’06 14:59
Renesmurf
Als mensen allemaal hetzelfde loggen krijgen ze van mij allemaal dezelfde reactie, simpel zat. Aan reactie`s heb ik geen gebrek, dat geef ik ook toe, dat geeft mij voldoening.

De weblogs die winnen zijn de logs die iedereen al kent, anders stemmen ze er niet zo massaal op.
En de één is nooit beter dan een ander.
Ieder doet het op zijn eigen manier.

Mensen die de ducth bloggies ondersteunen zijn geen knip voor de neus waard.
Net als IP`s bannen overigens.

Renesmurf, (URL) - 07-01-’06 16:10
Marco

Ik vind dit nu al irritanter dan al het geschreeuw en gejank rond de bloggies van vorig jaar bij elkaar. Chapeau want dat is best een prestatie!

Succes nog met je ‘campagne’. Als ik jou was zou ik iets constructievers proberen bedenken dan dit maar daar zal ik wel anders in zijn dan jij.

Nou doei he! ;-)

Marco, (E-mail ) (URL) - 07-01-’06 16:19
Renesmurf
Ik ben mij ei kwijt, ook daar is een log voor. En morgen verzin ik weer wat anders, en zo smurfen wij voort.

Engelstalige logs liggen me toch niet zo, dus dat geintje durfde ik wel aan.
Ieder zijn mening, en dat mag.:-)

Renesmurf, (URL) - 07-01-’06 16:40
Aad

Nu krijg ik toch visioenen van een smurf met een rugzakje op zijn rug. :-D

Aad, (URL) - 07-01-’06 19:06
Irene

Op mij hoef je in elk geval niet te stemmen, want ik doe niet mee.

Irene, (URL) - 08-01-’06 00:28
Brillie

Blijft dat het systeem niet werkt. Je moet eerst veel stemmen verzamelen. En dat kan nooit de bedoeling zijn. Het ons kent ons systeem zal nooit die log een kans geven die het wel waard zijn, maar die het niet halen omdat ze geen grote aantallen fans hebben.

Zo zag ik zelfs een log waar men een jaar abo op de foxy weggeven als je dat log in de nominatie hebt gezet. Dat slaat al helemaal nergens meer op.

Er is maar een prijs die waarde heeft. En dat is een weblintje van Brillie. Die kan je niet winnen door vele stemmen. Maar door een goed en leuk log te schrijven, waarmee je Brillie mee vast kan houden als vaste lezer.

Brillie, (URL) - 08-01-’06 02:33
wilko

Joh, wat wind je je op. Gewoon lekker negeren die web-logverkiezingen als je er niks aan vindt.

wilko, (URL) - 08-01-’06 17:13
Tjap

Op weblogs die ik bezoek, doe ik meestal wel mee aan simpele polls. Zolang het maar over onderwerpen (bij. favoriete kleur) gaat, doe ik wel mee. Zodra het een populariteitsdingetje is, doe ik (ook) niet mee.

Tjap, (URL) - 08-01-’06 17:17
Chef Tony

Wat een onzin! Natuurlijk logt een ieder voor zichzelf! Alleen wat is er mis met een weblogverkiezing? Op die manier krijg je een goed inzicht in wat er in weblogland gebeurt. Ook helpt het een beetje het webloggen op een wat hoger niveau te tillen. Laten we eerlijk zijn, het webloggen hier is nog steeds een beetje amateuristisch. Met alle respect en goede bedoelingen overigens. Geen zin in verkiezingen? Dan stem je toch niet! Overigens, binnen de logwereld kunnen we allemaal onze mening, respectvol, ventileren. Dus Renesmurf, ga je gang geen probleem wat mij betreft! Enige nuancering is wel op zijn plaats! Succes met je log overigens. Groet,

Chef Tony, (E-mail ) (URL) - 08-01-’06 18:03
Chef Tony

ps, al die mensen die schrijven dat ze alleen voor zichzelf loggen en niet voor een ander geloof ik dus totaal niet!

Chef Tony, (E-mail ) (URL) - 08-01-’06 18:27
Renesmurf
Met zo`n verkiezing maken ze er een wedstrijd van, en dat zint me niet. Weblogs zijn juist mooi vanwege het persoonlijke, en vanwege de interactie van het reageren bij elkaar. En de lezers zijn allemaal individuen, en stemmen is massaal.

Het tilt het webloggen niet naar een hoger nivo, niemand wordt er beter van.
Het is eerder een poging om de boel om zeep te helpen.

Renesmurf, (URL) - 08-01-’06 18:36
Marco

Leg eens uit op welke manier een verkiezing als de Dutch Bloggies ‘de boel om zeep helpt’ ?

Welk(e) blog(s) gaan erdoor ‘kapot’ en welke andere desastreuze gevolgen hebben de Dutch Bloggies volgens jou? Misschien moet je eens een nieuw artikel plaatsen waarin je helder uitlegt hoe dat precies zit want ik begrijp er namelijk in het geheel niets van. Leg daarbij dan ook meteen uit hoe een spam campagne helpt om zaken te verbeteren. Ik ben benieuwd naar je verhaal!

Succes!

Marco, (E-mail ) (URL) - 09-01-’06 09:51
Renesmurf

Weblogs zijn persoonlijke site`s, niet voor de massa.
Ze maken er een wedsrtijd van, en dat staat haakt op het webloggen.

Degene met de meeste vriendjes wint.
Terwijl individueen allemaal hun eigen voorkeuren hebben.

Bonvendien spam ik niet, ik plaatse dat stukje gewoon op de weblogs die ik tegenkwam en die mij vroegen op hun te stemmen.

En ik typ wat ik wil, en zo hoort het.
Dit lijkt me volkomen duidelijk zo.

Renesmurf, (URL) - 09-01-’06 11:45
Marco

Je spreekt wederom namens jezelf. Wat je zegt is een mening zonder enige feitelijke informatie. Leuk dat jouw weblog ‘persoonlijk’ is en ‘niet voor de massa’ maar bepaal jij dat dat voor elk weblog zo is? Het mijne is wel degelijk voor een groter publiek dan slechts vrienden en bekenden. Sterker nog, een groot deel van mijn vrienden en bekenden snapt geen reet van de zaken die ik publiceer.

Dat er een aspect van ‘vriendjes’ inzit ben ik deels met je eens maar ik neem aan dat je ook wel gezien hebt dat de organisatie al het een en ander heeft veranderd om het effect van een grote massa reaguurders te verminderen. Misschien komt een ‘schreeuwer site’ wel in een aantal categorieeen in de top 3 maar dan zijn er nog twee plekken over voor onbekendere en waarschijnlijk betere sites. Sites die vervolgens naar ik hoop de voorkeur krijgen van de jury.

Tenslotte: hetzelfde stukje overal in de comments plempen is gewoon spammen en dat weet je best. Dat je typt wat je wilt is je goed recht, ik doe dat ook altijd. Het betekent echter niet dat je goed bezig bent met deze actie :-p

Marco, (E-mail ) (URL) - 09-01-’06 12:10
Renesmurf
Iedereen kan alleen namens zichzelf spreken. Toen (bijna) iedereen me een gelukkig nieuwjaar en een week eerder fijne dagen toewenste plempte ik ook steevast hetzelfde in de comments. Als mensen allemaal hetzelfde loggen ga ik niet voor iedereen een apparte reactie verzinnen.

Mijn weblog wordt trouwens ook vrijwel alleen gelezen door webloggers, de mensen die reageren ken ik vaak alleen van hun log.
Een jury die gaat beoordelen wat goed is en wat niet zint me helemaal niet.
Een weblog is pas goed als ik me er aan hecht, anders niet.
En dan spreek ik alleen voor mezelf, en dat zou iedereen moeten doen, en er geen wedsrtijd van maken.

Jij komt overigens ook niet met argumenten wat er goed is aan zo`n competitie.
Kortom, we verschillen van mening.

Renesmurf, (URL) - 09-01-’06 13:12
Marco

Ik zei al eerder in dit draadje:

“Het leuke van verkiezingen als de Dutch Bloggies is juist dat het ons misschien wel leuke nieuwe weblogs laat leren kennen. Bij de internationale Bloggies is dat ook vaak het geval.”

Zelfs vorig jaar is dat gelukt ondanks de stortvloed van GeenStijl nominaties.

Marco, (E-mail ) (URL) - 09-01-’06 13:29
Renesmurf
Ik vind het poep. Ik doe niet mee. De goede loggers (kwestie PERSOONLIJKE van smaak!!!) kom je vanzelf tegen als je al surfende en lezende eens op de urls klikt die je zoal tegenkomt.

En de beste loggers geven zich niet voor die onzin op.

Renesmurf, (URL) - 09-01-’06 14:09
Marco

“En de beste loggers geven zich niet voor die onzin op.”

Waar staat dat?

Marco, (E-mail ) (URL) - 09-01-’06 14:40
Simon

Weblogs zijn persoonlijke site`s, niet voor de massa.
Ze maken er een wedsrtijd van, en dat staat haakt op het webloggen.

Aldus de weblog-expert… Als dit werkelijk jouw mening is, zoals je later bevestigt, had je het misschien beter kunnen formuleren als een mening? Nu lijkt het meer van ‘het is zo’… Dan later zeggen dat het jouw persoonlijke mening was vind ik wat zwak.

En de beste loggers geven zich niet voor die onzin op.

Ehh, je geeft je niet op voor de Bloggies. Je wordt genomineerd door lezers. Overigens jammer dat je niet uitlegt waarom de Dutch Bloggies de boel om zeep helpen. Het blijft een verkiezing, dus ik zou het nog met je eens kunnen zijn dat je de resultaten niet altijd even serieus hoeft te nemen. Maar ik zie niet in wie er benadeelt wordt door de bloggies (behalve jij jezelf met deze post hier… :P ). Het is inderdaad een leuke manier om goede weblogs te leren kennen en in de meeste gevallen verbetert het niveau van de weblog. En dat mensen zich willen verbeteren in wat ze doen is alleen maar goed! :)

Simon, (E-mail ) (URL) - 09-01-’06 14:43
Renesmurf
“En de beste loggers geven zich niet voor die onzin op.” Dat zeg ik!

@Simon: Vrij veel loggers vragen de lezer (mij) of die hun wil nomineren, en straks zullen ze de lezer (mij) vragen of ik op ze wil stemmen.
Zo werkt dat, dus dat is zichzelf nomineren, en dat is op zich al fout.

Je leert zo ook geen goeie logs kennen, want alleen de loggers zonder mening komen bovendrijven.
En een weblog heeft helemaal geen nivo, het zijn gewoon wat zinnetjes waar op gerageert kan worden, meer niet.

En ik val in herhaling, maar goed:

Weblogs zijn persoonlijke sites, geen wedstrijd, daarom zijn die verkiezingen zo fout.

Als ik iemand waardeer vertel ik die persoon dat zo wel.
Het is geen kwestie van meeste stemmen gelden.

Anders zou ik de nummer 1 van de hitparade wel loggen.

Renesmurf, (URL) - 09-01-’06 15:07
Simon

Je leert zo ook geen goeie logs kennen, want alleen de loggers zonder mening komen bovendrijven.
En een weblog heeft helemaal geen nivo, het zijn gewoon wat zinnetjes waar op gerageert kan worden, meer niet.

Jouw weblog misschien, maar gelukkig is dat een uitzondering…

Als jij je stoort aan het feit dat mensen je vragen hun te nomineren of later op hun te stemmen, dan negeer je die verzoeken. En dat is dan alles wat je hoeft te doen.

Simon, (E-mail ) (URL) - 09-01-’06 15:16
Marco

Rene> Als je alle reacties en in het bijzonder die van jezelf nog eens kritisch naleest zul je tot dezelfde conclusie moeten komen als ik: Je gaat niet in op wat je reaguurders zeggen. Je bent wat mij betreft de nieuwe koning der drogredenaties en hoort blijkbaar het liefst alleen jezelf oreren. Ik denk dat ik het hier maar weer bij houd en een weblog opzoek waar de weblogger openstaat voor discussie onder een post met zijn eigen standpunten. Die weblogger zie ik hier in ieder geval niet.

Marco, (E-mail ) (URL) - 09-01-’06 15:24
Renesmurf
Helemaal mee eens :-) Ik zal ook zeker niet stemmen.

Maar ik kon en wilde het niet nalaten om mijn visie te geven, ik wil voorkomen dat ik genomnineerd word.

@Marco: Mijn conclusie is dat jij je mening wil doordrukken en er niet goed tegen kan dat anderen er anders over denken.

Als er één weblogger is die openstaat voor andermans mening dan ben ik dat wel.

Renesmurf, (URL) - 09-01-’06 16:19
Marco

mompelt iets over een pot, een ketel en een donkere kleur ;-)

Marco, (E-mail ) (URL) - 09-01-’06 16:32
Renesmurf
Mompelt iets over IP bans uitdelen als er tegen de haren in gestreken wordt.
Renesmurf, (URL) - 09-01-’06 16:38
Marco

0wned. ban me maar ;-)

Marco, (E-mail ) (URL) - 09-01-’06 16:41
Renesmurf
Ik ban niemand. Alles mag hier.
Renesmurf, (URL) - 09-01-’06 16:44
Marco

Bij mij ook hoor. Behalve spammen, in een andere taal dan Engels posten of nog erger: een combi van beiden. Vandaar dat ik ook die mooie Pivot Blacklist in het leven geroepen heb ;-)

Marco, (E-mail ) (URL) - 09-01-’06 16:46
Renesmurf
Ik zit bij pivothosting, en daar regelen ze alles voor me, zoals de blacklist. Zelf verwijder ik nooit iets, ook al reageert men in een taal die ik niet machtig ben.
Renesmurf, (URL) - 09-01-’06 16:52
Simon
Zullen we maar weer on-topic gaan!

Of is dat te moeilijk? ;)

Simon, (E-mail ) (URL) - 09-01-’06 16:54
Renesmurf
Nou, het is eigenlijk de bedoeling dat ik mijn logje typ, en dat de lezers daar dan hun zegje op doen. Dan ben ik meestal wel uitgeluld. Wat ik te vertellen heb log ik, meer heb ik niet te melden. En als er onduidelijkheden zijn dan probeer ik dat uit te leggen.

En morgen weer een ander praatje.

Renesmurf, (URL) - 09-01-’06 17:03
Simon

He?! Geen discussie?

Goh, en ik maar denken dat ik wist waar een weblog voor was… Maar goed, fijn dat je even duidelijk maakt dat we verder geen inhoudelijke argumenten hoeven te verwachten van je op wat ik en andere mensen die het niet met je eens zijn te zeggen hadden… Dan ben ik hier klaar. Doei. :)

Simon, (E-mail ) (URL) - 09-01-’06 17:09
Renesmurf
Als ik overtuigende argumenten krijg zal ik mijn mening herzien, maar dat is nu niet het geval.
Renesmurf, (URL) - 09-01-’06 17:19
DarkRain
Simon ten eerste je hebt geeneens een weblog, dus waarom zou je je uberhaupt druk maken om de bloggies? En gewoon in algemeen je logt voor jezelf en dat het leuk is om reacties te krijgen is waar, maar komop loggen is GEEN wedstrijd. En zeggen dat je nieuwe blogs leert kennen is ook zwak, want als je dat wil kan je net zo goed naar http://www.web-log.nl gaan dan kan je ze uitzoeken. Een grote weblog als geenstijl is toch winnaar, dat kan ik vooraf al vertellen.. maja genoeg gezegd voor nu
DarkRain, (URL) - 09-01-’06 22:59
Max Roeleveld

Goeie god op een dakterras, waar gáát dit over?! Rene vindt de Bloggies stom, prima, mag best, ieder zijn mening enzo. Rene gaat vervolgens aan andere mensen die de bloggies niet stom vinden zijn mening opspammen, en blijft vervolgens als een ouwe plaat hangen op hetzelfde liedje. Rene, ouwe zeursmurf, doe niet zo godallemachtig moeilijk.

Prima dat jij het ergens niet mee eens bent, maar als je echt vindt dat iemand alleen maar moet bloggen om zijn of haar fun, gaan die fun dan niet verzieken met jouw schijnheilige geneuzel. Zoek een baan, zoek een vriendin, neem desnoods een goudvis en noem ‘em Willem, maar hou op met dit gedoe. Het is zinloos (de organisatie van de Bloggies zal heus niet roepen van “oh, Rene is het er niet mee eens, nou, euh, laten we er dan maar mee kappen!”), en het enige dat je ermee bereikt is dat een groeiende groep mensen jeuk van je krijgt.

Max Roeleveld, (URL) - 09-01-’06 23:26
Gert Jan

“En ik haal de voldoening uit het feit dat de mensen het lezen en een reactie plaatsen.”

Aha, het publiek is dus toch belangrijk. En hoe krijg je publiek? Juist, door bekend te worden. Hoe wordt je onder andere bekend: door mee te doen aan die verkiezingen.

Tja.. ik vind ze wel prima.

Overigens kan ik me wel een beetje vinden in je reactie: als je alleen maar logt omdat je publiek dat wil, dan is het niet goed.

Gert Jan, (URL) - 09-01-’06 23:31
DarkRain
je krijgt publiek door weblogs te bezoeken die je bij de weblogs die je al kent tegenkomt. En zo ga je maar door, en na een tijdje kan je heel bekend worden hoor.
DarkRain, (URL) - 09-01-’06 23:36
Renesmurf
Dat mensen jeuk van me krijgen zal me aan mijn reet roesten. Als ik op een weblog kom en ik voel een reactie opborrelen dan zet ik hem daar neer, altijd. Ik heb gewoon een mening. Overigens plaats ik dat bericht alleen op logs die ik tegenkom, ik ga niet op zoek.

@Gert-Jan: Ik denk dat ik vooral bekend ben vanwege mijn duidelijke mening, op eigen log, en op andermans logs.

Renesmurf, (URL) - 09-01-’06 23:38
Marco

Ik heb deze post genomineerd voor ‘beste post’ :-D
En als er een award voor ‘beste reaguurder’ was dan had ik bij deze Max genomineerd… wahahahaha :-D

Marco, (E-mail ) (URL) - 09-01-’06 23:53
GJ
Haha, goed idee!

Iedereen logt natuurlijk om zijn eigen redenen, laat ik je vertellen dat ik vroeger zonder plezier aan het loggen was! Tsja, dat waren pas tijden :)

GJ, (URL) - 10-01-’06 10:56
Simon

@DarkRain:

En zeggen dat je nieuwe blogs leert kennen is ook zwak, want als je dat wil kan je net zo goed naar http://www.web-log.nl gaan dan kan je ze uitzoeken.

Ik wil GOEDE weblogs ontdekken… En wtf boeit het dat ik nu geen weblog heb? Dat betekent niet dat ik er nooit een gehad ben, dat ik er nooit weer één maak, en al helemaal niet dat ik er niet mee bezig ben op dit moment. Dat laatste ben ik namelijk wel, meer dan jij je ooit zou kunnen voorstellen.

Dit ‘argument’ is echt totaal nutteloos in mijn ogen. :p

je krijgt publiek door weblogs te bezoeken die je bij de weblogs die je al kent tegenkomt.

Fout… Je krijg publiek door goed te schrijven, niet door overal te reageren waar je maar langskomt (…).

@Renesmurf:

Als ik op een weblog kom en ik voel een reactie opborrelen dan zet ik hem daar neer, altijd.
Ik heb gewoon een mening. Overigens plaats ik dat bericht alleen op logs die ik tegenkom, ik ga niet op zoek.

@Gert-Jan: Ik denk dat ik vooral bekend ben vanwege mijn duidelijke mening, op eigen log, en op andermans logs.

Ach laat me niet lachen. Mening? Als er een bloggie zou zijn voor de persoon die de meest nutteloze en niets-toevoegende reacties plaatst, zou jij em zonder twijfel winnen.

En nee, webloggen is geen wedstrijd. Alleen zo’n wedstrijd motiveert (sommige mensen, niet allemaal kennelijk) wel om beter te gaan schrijven. Daarnaast is het een ook een gelegenheid om andere bloggers te leren kennen, je weet wel, de mensen achter de blogs. Dan kom je nog eens verder dan het plaatsen van een reactie, en spreek je elkaar eens in het echt.

Zo.

Oh ja, mooie reactie Max… ;)

Oh ja, gaat iemand die blockquote hier nog stylen?!

Oh ja, gaat er nog iemand inhoudelijk reageren op mijn reactie nu of wat?!

Simon, (E-mail ) (URL) - 10-01-’06 11:57
Renesmurf
Ik zou nooit op een weblog de weblogger gaan beledigen. Respect. Voor de rest waardeer ik je mening wel.
Renesmurf, (URL) - 10-01-’06 12:03
Simon

Ik beledig je niet. Dat was mijn mening.

Simon, (E-mail ) (URL) - 10-01-’06 15:11
Renesmurf

“Ach laat me niet lachen. Mening? Als er een bloggie zou zijn voor de persoon die de meest nutteloze en niets-toevoegende reacties plaatst, zou jij em zonder twijfel winnen.”

Dat vind ik een belediging, geen compliment.
Ik reageer alleen nutteloze en niets-toevoegend op nutteloze en niets-toevoegende logjes, en dat ligt dan aan de logger zelf.

Renesmurf, (URL) - 10-01-’06 15:56
Simon

Dat vind ik een belediging, geen compliment.

Ik wist ook niet dat elke mening een compliment moest zijn. Het is geen belediging, het is een constatering. Ik zie reacties van jou op heel veel weblogs en op die weblogs op heel veel posts. Als ik die reacties lees denk ik… Tsja, voegt dat nou wat toe? Was dat nou nodig? Nee. En natuurlijk kan dat af en toe, maar zoveel weblogs en zoveel posts. Hmmm… Maar hier ging je post niet over, het was gewoon even een reactie van mij op wat jij zei.

Maar nogmaals, als je niet reageert op wat ik zeg en je eigen verhaal ervan maakt, dan schiet dit niet op. Mijn advies is om de Bloggies lekker te negeren als het je niet interesseert. Natuurlijk mag je er over schrijven als je het niets vind, maar een post als dit vind ik triest…

Simon, (E-mail ) (URL) - 10-01-’06 16:05
Renesmurf
Niks moet, alles mag. En wie me niet moet die bant me maar, simpel zat. En reageren op reactie`s doe ik alleen maar als er onduidelijkheden zijn, anders vind ik dat overbodig.
Renesmurf, (URL) - 10-01-’06 16:16
DarkRain
Ik wil GOEDE weblogs ontdekken… ook op web-log zitten goede weblogs tussen, niet iedereen wil een eigen domein e.d. voor zijn weblog. Dus dat argument staat weer overeind

En wtf boeit het dat ik nu geen weblog heb? Dat betekent niet dat ik er nooit een gehad ben, dat ik er nooit weer één maak, en al helemaal niet dat ik er niet mee bezig ben op dit moment. Dat laatste ben ik namelijk wel, meer dan jij je ooit zou kunnen voorstellen.

Dat je een weblog heb gehad dat weet ik, dat je bezig bent met een eigen weblog is mij ook al bekend, alleen het feit dat je vermeld dat het binnekort word geopend als t ware stoort mij al weer. Dat staat er al namelijk al heel lang.. niet wat je bepaald noemt binnekort.. maargoed daar gaat het verder niet over.

Fout… Je krijg publiek door goed te schrijven, niet door overal te reageren waar je maar langskomt (…).

Als jij goed schrijft en nergens komt zal je echt geen publiek trekken, immers (bijna)niemand weet van je bestaan omdat je niet zoveel weblogs bezoekt.

Daarnaast is het een ook een gelegenheid om andere bloggers te leren kennen, je weet wel, de mensen achter de blogs.

Om de mensen achter de blogs te leren kennen is geen wedstrijd voor nodig, organiseer een meeting, die je zo groot of zo compact mogelijk kan houden.

DarkRain, (URL) - 10-01-’06 22:44
Brillie

Iedereen heeft zijn of haar mening en mag die ook geven. Dat heet vrijheid in Nederland.

Brillie, (URL) - 10-01-’06 23:34
Simon

Dat je een weblog heb gehad dat weet ik, dat je bezig bent met een eigen weblog is mij ook al bekend, alleen het feit dat je vermeld dat het binnekort word geopend als t ware stoort mij al weer. Dat staat er al namelijk al heel lang.. niet wat je bepaald noemt binnekort.. maargoed daar gaat het verder niet over.

Stoort je? … Damn. Ik ben jou geen verantwoording schuldig over de vordering rond mijn weblog, ik heb het nou eenmaal druk gehad met andere dingen. Dàààg DarkRaintje. Als het je stoort bezoek je mijn site toch niet. Wat een overdreven gezeik. :D

Simon, (E-mail ) (URL) - 11-01-’06 17:02
DarkRain

Simon als je discussie wil blijf dan beetje ontopic, ok ik zei het ja, maar als je kan lezen zei ik al maargoed daar gaat het verder niet over…:-S moeilijk he lezen :-p

DarkRain, (URL) - 11-01-’06 18:45
MAD

Inderdaad ReneSmurf, ken je verder niet maar vindt dat je groot gelijk hebt, aanstellerig gedoe allemaal met dat Dutch Bloggies…have fun!

MAD, (URL) - 12-01-’06 20:23
marlies

Vraagje: Ben je ook tegen topsport? Sporten is voor de meeste mensen ook iets wat ze voor zichzelf doen om zichzelf goed te voelen. De meeste mensen willen helemaal geen competitie, maar gewoon lekker sporten. Maar er zijn nu eenmaal ook mensen die het leuk vinden om zich te meten met anderen, wedstrijden te doen en die te winnen. Niet alleen in sport, maar in veel meer facetten van de samenleving. Vind je dat net zo storend?

marlies, - 13-01-’06 20:43
Renesmurf
Ik hou inderdaad niet van sport. Sport is om te winnen en om beter te zijn dan een ander. Als mensen het leuk vinden dan doen ze dat maar, ik doe niet mee aan competitie.
Renesmurf, (URL) - 13-01-’06 21:02
Simone

en zo is het! mooi gesproken Renesmurf

Simone, (URL) - 13-01-’06 22:10
marlies

Maar je eist dus niet de totale afschaffing van wedstrijdsport?? Wel een beetje inconsequent hoor! ;)

marlies, - 15-01-’06 20:43
Renesmurf
Consequent zijn is jezelf beperkingen opleggen, en daar voel ik niks voor.
Renesmurf, (URL) - 15-01-’06 23:01
Lonnekez

Helemaal met je eens!

Lonnekez, (URL) - 17-01-’06 22:12
(optioneel veld)
(optioneel veld)
Om te voorkomen dat ik ondergespamd word.
Persoonlijke info onthouden?
Kleine lettertjes: Alle HTML-tags behalve <b> en <i> zullen uit je reactie worden verwijderd. Je maakt links door gewoon een URL of e-mailadres in te typen.