Politiek

Wederom drie stellingen met aansluitend mijn mening.

Het moet makkelijker worden om ergens een nieuwe windmolen te plaatsen.

Ik ben een voorstander van windernergie, en ik vind windmolens prachtig mooi.
Behalve dat het schitterende kunstwerken zijn zijn ze ook nog eens goed voor met milieu.
Hoe meer molens hoe liever, maar niet op volgelvliegroutes!
Mensen die het lelijk vinden hebben last van zichzelf, die houden vast ook niet van hoogspanningsmasten en waarschijnlijk niet van het leven zelf.

Bij het waterbeheer moet het belang van het milieu zwaarder wegen dan het belang van de landbouw.

Zeer zeker, het milieu is wel even belangrijker dan boeren.
Boeren willen altijd 100% opbrengst, een beetje speling zien ze al snel als verlies.
laten ze de braakliggende gronden maar gebruiken ter compersatie.

De provincie moet stoppen met het bestrijden van muskusratten.

Hoho, dat is wat voorbarig.
Er loopt op dit moment een onderzoek, in een bepaald gebied laten ze de muskusratten hun gang gaan om te zien of dat kan.
Want er bestaan vermoedens dat ze niet bestreden hoeven te worden, dat het zichzelf wel reguleert.
Maar tot dat onderzoek afgerond is moeten ze doorgaan met bestrijden, ter bescherming van onze dijken en voeten.

Zo, en nu mag u.

(scrollen mag ook, voor de geintereseerden)

Rene Dinsdag 10 April 2007 at 12:00 am | | Smurf

30 reacties

Ster

Windmolens lelijk of mooi vinden is een kwestie van smaak en hoeveel er staan. Muskusratten kunnen veel schade toebrengen, dat is jaren geleden in de Biesbosch al bewezen. En wat betreft dat waterbeheer: daar zijn wel meer belangen mee gemoeid dan alleen van de landbouw, neem de overstromingen in de jaren 90 maar.

Ster, (URL) - 10-04-’07 05:30
Youke

1. Ja, voor er een vergunning wordt afgegeven loopt deze al weer achter in de techniek.
2. Ja en Nee, landbouw is ook milieu en ze hebben ook invloed op de waterstanden. Ze kunnen bijvoorbeeld helpen met het rondpompen.
3. Tja, geen idee, zijn er teveel van dan?

Youke, (URL) - 10-04-’07 05:39
Petra

Nou die ratten mogen van mij wel bestreden worden. Ik woon achter de dijk… (O.K. in Limburg dat wel, dus echt nat zal ik niet worden want het gaat hier steil omhoog, maar toch)
Boeren vallen best mee, als ze zelf niet goed opletten kunnen ze ook niet verder boeren, maar als ze nu eens allemaal biologisch gingen boeren?
En windmolens mogen altijd, ik vind ze mooi!

Petra, (URL) - 10-04-’07 07:32
V@nM@n

1.Die zijn er inderdaad veel te weinig. Daar waar nuttig en een geschikte plaats is gewoon neerzetten. Ik vind het ook een culturele aanwinst.
2. Het belang van de boer en het water is al een lange strijd. Samen moeten ze hieruit zien te komen. En als dat niet lukt gaat het waterbeheer voor en moeten we die boer maar compenseren.
3. Hier weet ik helemaal niets van, kan ik dus ook geen oordeel over geven.

V@nM@n, (E-mail ) (URL) - 10-04-’07 07:42
Pasula

Met 1 en 2 ben ik het met je eens, 3 zou ik niet weten, nog te weinig over gehoord in de media.

Pasula, (E-mail ) (URL) - 10-04-’07 07:46
pascal

We willen allemaal energie voor de toekomst dus we moeten wat. Ik vind het wel horizonvervuiling. Hier staan ze bij Egmond aan Zee in zee dus. Geen gezicht. Toch ben ik wel voor schone energie.

Het milieu moet wel zwaar wegen…

Muskusratten gewoon bestrijden. Het is een plaag en ondermijnt de dijken van ons landje.

pascal, (E-mail ) (URL) - 10-04-’07 07:59
henriette

1. Ja. Ik stel voor dat we windmolens in de binnenstad plaatsen, daar vliegen niet zoveel vogels en de gebouwen zijn er toch al hoog.
2. Nee. Een balans is beter.
3. Nee. De muskusrat is een uitheemse diersoort en heeft geen natuurlijke vijanden in Europa.

henriette, (URL) - 10-04-’07 08:37
Mysterycouple

Windenergie is de schoonste endergie en wij kiezen hier altijd voor schone energie.
Dus vraag twee is dan ook beantwoord.. Mileu gaat ten alle tijden voor.
Vraag 3 is alstig als je niet in die regio woont en niet echt inzicht hebt in de overlast… misschien is vangen en elders uitzetten een optie

Mysterycouple, (URL) - 10-04-’07 08:50
Leibele

1- Het zou nog beter zijn om windenergie uit het belastingsregime te halen.
2- Waterbeheer krijgt zo,n belangrijke funktie dat het logisch is dat dit voorrang moet hebben.
3- De muskusrat staat op gespannen voet met het waterbeheer.Een proef moet kunnen onder zeer strikte voorwaarden.

Leibele, (E-mail ) (URL) - 10-04-’07 08:51
Bart

Goh smurf, ik vind je antwoorden eigenlijk wel goed. Ik ben het er wel mee eens ….

Bart, (URL) - 10-04-’07 09:17
ria

Ja. Ja. Weet niet. Ik ben het ook met je eens dus ;-)

ria, (E-mail ) (URL) - 10-04-’07 09:59
jager

Iedereen een windmolen in de tuin en zonnepanelen op het dak, ik vindt het prima!
Milieu gaat voor alles, ook voor boeren.
Als muskusratten een plaag worden, dan moeten ze bestreden worden. zo en nu ga ik scrollen ;)

jager, (URL) - 10-04-’07 11:43
thea

windmolens vind ik landschapsvervuiling en muskusratten bestrijden, graag droge voeten.

thea, (URL) - 10-04-’07 12:02
Frank

1> Windmolens? Niks mis mee! Met het gezever van de tegenstanders wel.

2> Milieu en boeren? Beiden belangrijk! Ook in een geod milieu wil je toch eten en wat is er nou lekkerder dan in een prachtig landschap een lekker lapje vlees op de bbq?

3> Bestrijden in beperken van het aantal en in toom houden?

Frank, (URL) - 10-04-’07 12:55
Redstar

1Helemaal mee eens. Zoveel mogelijk windmolens plaatsen daar waar mogelijk.
2Ook mee eens. Waterbeheer is van groot belang. Niet alleen in natte- maar ok in droge tijden.
3 het blijkt dat deze minder schade aanrichten dan voorheen werd aangenomen. Mee eens dus

Redstar, (E-mail ) (URL) - 10-04-’07 13:15
Belinda

Ik ben het deze keer volledig met je eens (waarschijnlijk alleen deze keer hè!)

Belinda, (E-mail ) (URL) - 10-04-’07 15:59
Rick

De dijken gaan eraan door die beesten!

Rick, (E-mail ) (URL) - 10-04-’07 16:43
frank103

Muskusratten zijn in België een delicatesse (wel gefrituurd)
en kan je de andere vragen nog eens herhalen?

frank103, (URL) - 10-04-’07 18:15
Brillie

Het moet makkelijker worden om ergens een nieuwe windmolen te plaatsen: Zolang het om Groningen gaat, heb ik er geen probleem mee.

Bij het waterbeheer moet het belang van het milieu zwaarder wegen dan het belang van de landbouw: Iedereen wil wel te eten hebben.

De provincie moet stoppen met het bestrijden van muskusratten: Ratten zijn ongedierte. En dat moet je opruimen.

Brillie, (E-mail ) (URL) - 10-04-’07 18:15
paola

hier staan vrij veel windmolens en waar een beetje aan voorbij gegaan wordt is het lawaai dat die dingen dus maken als je er heel dicht bij woont…. verder is de stelling dat als je niet van windmolens houdt je ook niet van het leven houdt natuurlijk wel heul erg kort door de bocht ;-) Ik vind ze persoonlijk wel mooi om te zien…….als blijkt dat die ratten de halve dijk op instorten zetten zul je daar toch wat aan moeten doen lijkt me…….

paola, (E-mail ) (URL) - 10-04-’07 18:36
Renesmurf
Ik heb eens geluisterd van heel dichtbij, en er was nauwlijks geluid.
Renesmurf, (E-mail ) (URL) - 10-04-’07 19:17
Geertje

1- eens; ik vind dat schone energie een vereiste is. Afhankelijkheid van olie moet maar eens afgelopen zijn (scheelt volgens mij ook een hoop ellende in bepaalde landen…..). De vervuiling kan ook niet meer; we moeten schone energie gaan produceren.

2- Milieu staat voor mij op de eerste plaats.

3- De manier waarop muskusratten worden vermoord vind ik gewoon niet kunnen!
Als het absoluut noodzakelijk zou zijn, dan moet het maar, maar beslist niet door ze te verdrinken.
Niet geheel eens dus.

Geertje, (URL) - 10-04-’07 20:20
Tjap

1. Windmolens? Jij bedoelt zeker die ouderwetse dingen he? Niet die moderne palen met een draaiend rad? Ik ben eerder voorstander van het plaatsen van zonnepanelen op alle daken. Die dingen zie je tenminste niet.

2. Eens. Anders zou het wel landbouwbeheer heten.

3. Al het ongedierte moet worden bestreden als de aantallen een bedreiging vormen voor de mens.

Tjap, (URL) - 10-04-’07 21:30
mama muis

nou dat vind ik nou eens leuk. iemand die windmolens ook zo mooi vind. echt ik kan er niks aan doen. de vorm van de wieken, dat ranke. en idd, niet op vliegroutes, maar wel lekker veel bijelkaar.

mama muis, (URL) - 10-04-’07 22:14
Hanscke

Windmolens mogen wel geluidsarmer en waterkonijnen zoals ze muskusratten ook wel noemen zijn schadelijk voor dijken. Je kunt niet altijd de natuur haar gang laten gaan.

Hanscke, (URL) - 10-04-’07 22:37
travelagent

Die windmolens zijn een schande je ware horizon vervuiling en het schijnt niet eens zoveel stroon te leveren. Maar goed alle beetjes helpen en daarom mogen ze er wel staan maar dan niet luk raak dat is niks.
Ja inderdaad die hoogspannigs masten staan er ook en dat stoort niemand heel gek…zullen we er aan geweend zijn?

travelagent, (URL) - 10-04-’07 22:49
Joanna

Wind/zon energie is de oplossing voor de toekomst, (je moet natuurlijk wel wind hebben!!!) De Tegenstanders vergeten dat onze stroom resource langzaam ten einde lopen! Atoom energie? In principe ben ik er tegen, maar of dat ook zonder gaat in de toekomst?
Ratten zijn mij niet sympatisch, hoe ze ook mogen heten!
Love Joanna

Joanna, (E-mail ) (URL) - 10-04-’07 22:58
BERT&RI@

volgens ons kunnen er in Winschoten nog wel 20000 staan.

BERT&RI@, (E-mail ) (URL) - 11-04-’07 08:13
mikebollo

Ik vind het zeer makkelijke stellingen. Ben het overal met je eens. Dus dan is er weinig discussie.

mikebollo, (E-mail ) (URL) - 11-04-’07 19:02
Renesmurf
Als je ze niet ziet heb je er ook niks aan.
Renesmurf, (E-mail ) (URL) - 11-04-’07 22:09
(optioneel veld)
(optioneel veld)
Om te voorkomen dat ik ondergespamd word.
Persoonlijke info onthouden?
Kleine lettertjes: Alle HTML-tags behalve <b> en <i> zullen uit je reactie worden verwijderd. Je maakt links door gewoon een URL of e-mailadres in te typen.